Directorul general al Yahoo, Marissa Mayer, a incercat fara succes sa renunte la un parteneriat pe termen de zece ani cu Microsoft, in domeniul publicitatii prin serviciile de cautare, in favoarea unui acord cu Google, au declarat surse apropiate situatiei, transmite Bloomberg.
Mayer a incercat ca faca acest lucru dupa ce a devenit director general al Yahoo, in iulie anul trecut, dar a intampinat opozitia sefului Microsoft, Steve Ballmer, au aratat sursele.
Acordul cu Microsoft, prin care compania trebuie sa furnizeze tehnologie pentru serviciile de cautare pe internet ale Yahoo nu a adus rezultatele estimate, astfel ca Mayer a cautat alternative. Intelegerea, care expira in 2020, a fost incheiata in 2009, de Ballmer si fostul CEO al Yahoo Carol Bartz.
Drept compensatie pentru performantele scazute ale publicitatii pe serviciile de cautare, Microsoft a acceptat sa plateasca Yahoo garantii pentru venituri, pana in martie 2014, prelungind un acord in acest sens care a expirat luna trecuta.
Mayer s-a intalnit cu reprezentanti ai Google, fostul sau angajator, cu care a convenit verbal sa incheie un parteneriat in domeniul publicitatii, daca acordul cu Microsoft ar fi incetat, a spus una din surse.