Vezi comunicatul oficial

Agentia de marketing online Today’s propune, pentru cresterea volumului de vanzari si a eficientei email marketingului in preajma marilor reduceri de la final de an, strategia lead magnet implementata cu succes de multi advertiseri internationali si o parte din cei locali. O campanie fundamentata pe aceasta strategie, daca este planificata si executata corect, poate genera costuri per inscriere foarte mici, de ordinul a 1-2 euro.

O strategie lead magnet este bazata pe principiile reciprocitatii si schimbului de valori. Astfel, un material interesant si relevant, creat special pentru audienta produselor pe care le are o companie, are o valoare perceputa de catre consumator mai mare decat unul generalist. Apoi, inscrierea pentru a primi materialul respectiv pe mail produce un alt schimb si se ajunge la o valoare comerciala a adresei de mail. Per total, comerciantul si clientul apreciaza mai mult o astfel de comunicare la acest nivel.

Mai mult, orice campanie care foloseste lead magnet ar trebui construita simplu, cu un mesaj succint si care poate starni interesul. Cererea din partea comerciantului trebuie sa fie concisa si sa contina doar date de care este nevoie pe viitor pentru mentinerea comunicarii, cum ar fi nume, adresa de mail sau numarul de telefon. Apoi, in cazul difuzarii pe web, cum se intampla cu majoritatea mesajelor de tipul acesta, este necesara o atentie sporita in ceea ce priveste afisarea in pagina in functie de rezolutia si marimea monitorului. De asemenea, trebuie acordata o atentie sporita feedback-ului si volumelor de inscrieri ca urmare a valorii oferite.

in strategiile internationale de tip lead magnet, un schimb precum adresa de mail contra unui ghid informativ reprezinta o practica folosita de foarte mult timp, de la startup-uri la multinationale. De asemenea, este un instrument foarte bun care ar trebui folosit in cazul produselor care genereaza vanzari cu un ciclu mare, dar este potrivit si pentru acelea care se vand repede.

Revenind la Perioada Reducerilor, evenimentul care deschide sezonul cumparaturilor de iarna si momentul in care interesul clientilor este la cel mai ridicat nivel, conceptul lead magnet capata si mai multa importanta. in aceasta perioada, costurile de advertising pentru vanzarea imediata sunt din ce in ce mai mari, iar strategia lead magnet trebuie luata in considerare si planificata cu cel putin o luna inainte, cand costurile per click nu sunt inca la un nivel prea ridicat. Acesta e momentul in care se poate crea o baza de consumatori interesati de brandul propus, iar mai apoi se poate continua comunicarea pe mail. in plus, comerciantul poate construi astfel si o baza de date pe care s-o poata folosi in remarketing.

Strategia lead magnets poate fi mai bine inteleasa printr-un exemplu. Un magazin online poate crea un “Ghid al cumparatorului de Perioada Reducerilor”, care se poate descarca gratuit de pe un micro-site dedicat, in schimbul adresei de mail. Persoanele care descarca acest ghid sunt, in mod cert, interesate de Perioada Reducerilor, iar advertiserul construieste astfel o baza de date utila cu care poate comunica ulterior pentru a-si creste vanzarile.

Share articol: