Vezi comunicatul oficial
RTB House, unul dintre cei mai mari jucatori in promovare online bazata pe performanta, explica ce inseamna RTB - Real-Time Bidding - si care sunt cele mai mari patru mituri legate de acest mod de promovare pe Internet. In prezent, RTB, adica licitare in timp real, a devenit un standard in marketing digital si e crucial clientilor si agentiilor de publicitate pentru a ramane competitive si a derula campanii de succes. RTB permite o targetare eficienta si o consolidare a recunoasterii brandului promovat prin personalizarea mesajului in functie de profilul utilizatorilor.
In ciuda importantei, unele date despre RTB sunt interpretate si intelese gresit. RTB House explica de ce unele dintre cele mai populare mituri sunt false si ce castigi, cu adevarat, folosind tehnologia licitarii in timp real.
RTB este o modalitate ieftina de a cumpara trafic mult
Prin RTB, o campanie poate ajunge la un public larg, dar acest lucru nu este telul niciunei solutii de targetare. Astfel, cand derulezi campanii RTB investesti in calitate, in trafic catre utilizatorii cu cea mai mare probabilitate de a face parte din grupul tinta. De exemplu, licitarea in timp real este folosita pentru a ajunge la utilizatori despre care se stie cu precizie ce intentii de achizitie au. Nu mai este vorba despre publicitate de masa, ci de abordarea fiecarui utilizator in parte.
In trecut, industria de publicitate online obisnuia sa cumpere spatiu pe pagini web in speranta ca utilizatorii ar fi interesati de respectivele produse. Tehnologia RTB permite insa personalizarea mesajelor pe baza unor factori care variaza de la utilizator la utilizator. De exemplu, actiunile si comportamentul unui utilizator sau factorii de mediu, cum ar fi schimbarea conditiilor meteorologice, pot influenta performanta unui mesaj afisat. Ca urmare, fiecare afisare de banner poate fi diferita, potrivita cu o anumita persoana si nevoile ei. De asemenea, exista un control mai eficient asupra investitiei pentru un ROI (return of investment) cat mai bun. Publicitatea de masa este, de obicei, mai ieftina decat solutiile specifice, dar calitatea traficului este mai scazuta si valorile ratei de click si ratei de conversie sunt mai mici.
Realitate: RTB este cel mai bun mod de a cumpara trafic de calitate, la un pret corect. Plasarea anunturilor este bazata pe precizie nu pe livrarea de volume mari cu eficienta scazuta targetate catre toti utilizatorii
Cu RTB nu stii unde vor fi afisate anunturile
O reclama cu targetare eficienta prin RTB urmareste un grup tinta si este afisata pe site-urile vizitate de grupul respectiv. in cele mai multe cazuri, site-ul unde e livrata reclama este cunoscut, dar pentru o campanie eficienta conteaza mai mult cui ii este afisat mesajul, nu unde este afisat.
in RTB exista o tendinta de a anonimiza informatiile unui site web. Editorii au posibilitatea sa ascunda datele site-ului pe care se face livrarea bannerului. Ca urmare, un advertiser stie pentru ce tip de audienta, dar nu stie exact site-ul sau pozitionarea anuntului. Prin RTB este posibila si cumpararea specifica a afisarii pe un anumit site, dar tranzactia este categorisita drept „inţelegere privata“ si costul este mai mare.
Realitate: Pentru o campanie eficienta prin RTB conteaza mai putin unde afisezi o reclama, ci cui.
Anunturile prin RTB obtin plasare deficitara
Agentii de publicitate online folosesc tot mai des achizitia prin RTB in campaniile lor si multi publisheri adopta RTB. Drept rezultat, tot mai multe pozitii premium sunt oferite de publisheri prin SSP (sell-side platform). Acest lucru se intampla, in principal, in doua moduri: un editor poate crea o licitatie privata in care pot licita doar participanti invitati sau editorul poate crea o intelegere privata prin care rezerva unui anumit client un numar de afisari. De asemenea, spatiul premium apare si in licitatii deschise sau in modelul standard de licitare utilizand RTB.
Realitate: Pozitiile premium ocupa un procent tot mai mare din spatiul tranzacţionat prin RTB.
RTB are costuri ridicate de implementare
Primii utilizatori ai tehnologiei RTB au observat costuri ridicate asociate campaniilor derulate prin RTB, deoarece existau plafoane minime destul de ridicate pentru a putea porni o campanie. Piata de publicitate online a evoluat si platforme complet automatizate au fost create pentru a gestiona campanii cu bugete mici. Cu solutii self-service, bugetele mari de pornire aproape ca nu mai exista si advertiserii pot crea campanii targetate potrivite mijloacelor lor financiare.
Realitate: Bugetul cheltuit pe campanii RTB poate fi controlat foarte bine, astfel incat clientii platesc numai pentru rezultate livrate de campanie. Desi este adevarat ca unele firme au un nivel minim, tot mai multe companii au ales sa elimine nivelurile minime prestabilite.