Ai cautat vreodata activitati interesante care se intampla in apropiere si carora te-ai putea alatura?

Squady este o aplicatie care te ajuta sa descoperi lucrurile care se intampla in orasul in care esti, in functie de activitatile prietenilor tai si ale oamenilor din jur.

Ideea le apartine celor trei studenti romani care au dezvoltat ulterior produsul. Voiau sa aduca impreuna mai multe persoane pentru a viziona un film, insa nu reuseau sa comunice cu acestea. Atunci au realizat ca o aplicatie sau o platforma unde utilizatorii pot gasi activitati interesante care au loc in apropiere le-ar rezolva aceasta problema. Avand in vedere cresterea aplicatiilor de socializare precum Tinder, tinerii au realizat ca ideea lor are potentialul de a se transforma intr-o afacere de succes si au inceput dezvoltarea produsului.

Cristian Carp, David Zaberca si Mihai Alin Diaconu, cei 3 fondatori ai Squady, au lucrat impreuna in ultimii 5 ani si au dezvoltat diferite produse, printre care se numara una dintre cele mai mari retele de Wi-Fi din Romania, una dintre primele retele de marketing afiliat pentru social media (Nextads.ro), dar si o aplicatie in domeniul sanatatii (Simbio). Au finantat dezvoltarea acestor produse din veniturile generate de Wild Media, agentia lor de publicitate si dezvoltare web, pe care au infiintat-o in urma cu 3 ani.

CEO al Squady, Cristi este student in cadrul Universitatiii Politehnica Bucuresti si este pasionat sa dezvolte produse care rezolva probleme reale ale oamenilor. A infiintat prima sa companie cand avea 18 ani, iar astazi se ocupa de dezvoltarea Squady (a afacerii si a produsului). Alaturi de el, din echipa Squady fac parte David, student la Academia de Studii Economice Bucuresti si responsabil cu partea creativa si design-ul Squady, si Alin, care studiaza Automatica si Calculatoare la Politehnica si se ocupa de aspectele tehnice ale produsului.

Squady, adreseaza o piata cu un potential de crestere urias: tinerii cu varste cuprinse intre 16 si 25 de ani care ies in oras de cel putin 2-3 ori pe saptamana. Potrivit datelor furnizate de Facebook, Squady adreseaza peste 200 milioane de utilizatori doar in Statele Unite.

Cei trei tineri au fost acceptati in programul de pre-accelerare MVP Academy la inceputul acestui an: aveau o idee si un prototip functional, insa au inteles curand faptul ca trebuie sa pivoteze pentru a construi un produs de care utilizatorii au nevoie. Zis si facut: au abandonat complet versiunea initiala a Squady si au lansat un nou prototip in luna mai. De atunci, s-au concentrat pe cresterea numarului de utilizatori activi si au reusit sa atraga peste 400 de persoane.

Utilizatorii au efectuat peste 3800 de actiuni in 2 saptamani de la lanasare (s-au alaturat unei activitati, au refuzat o invitatie, au trimis un mesaj, sau au invitat un nou prieten), iar peste 1500 de SMS-uri au fost transmise prin intermediul aplicatiei. Produsul este astazi disponibil in varianta Beta, iar fondatorii urmaresc comportamentul utilizatorilor pentru a-si valida ipotezele initiale. Vor adapta produsul in functie de feedback-ul primit si se pregatesc sa lanseze o noua versiune a Squady.

Aceasta oportunitate a fost identificata si de alti antreprenori care au dezvoltat solutii pentru a rezolva problema tinerilor, cele mai cunoscute fiind produsele americane WiGo si CitySocializer. Facebook ofera la randul sau o solutie prin evenimentele care pot fi create pe platforma, insa mecanismul de descoperire a acestora este complicat. Squady se diferentiaza de competitorii sai prin faptul ca ajuta utilizatorii sa descopere activitati interesante usor si rapid, in comparatie cu alte solutii pe care le pot folosi pentru a rezolva aceeasi problema.

In ceea ce priveste finantarea, cei trei tineri au investit resursele generate de agentia lor de publicitate si dezvoltare, Wild Media, in dezvoltarea Squady. Dispun in continuare de fonduri pentru a se sustine singuri pana la finalul anului, timp in care obiectivul lor principal este sa se asigure ca produsul raspunde unei nevoi existente pe piata si are potential la nivel global.

Exploreaza in prezent diferite alternative de monetizare pentru a se asigura ca aleg modelul de business potrivit. Printre acestea, iau in considerare oportunitatea de a le recomanda utilizatorilor activitati in diferite locuri si de a permite organizatorilor de evenimente sa isi promoveze activitatile. O alta varianta la care se gandesc este publicitatea pe baza de recomandari.

Pana atunci insa, cea mai mare provocare este sa inteleaga exact ce anume isi doresc utilizatorii. “Oamenii vor intotdeauna totul si nimic in acelasi timp, iar noi, ca oameni de produs, trebuie sa le intelegem nevoile, sa selectam cea mai importanta problema si sa gasim cel mai bun mod de a o rezolva prin produsul nostru”, explica Cristi.

Experienta MVP Academy a fost una definitorie pentru echipa Squady. Aici au invatat ca pentru a dezvolta un produs extraordinar, ai nevoie de focus si nu poti avea si alte job-uri in acelasi timp. “Poti fi antreprenor in serie, dar nu antreprenor in paralel”, dupa cum spune astazi tanarul. Pe langa asta, participarea in programul de pre-accelerare i-a ajutat sa se gandeasca la produs, si nu doar la liniile de cod.

“MVP Academy ne-a ajutat sa ne concentram pe produsul pe care il dezvoltam. Cand am intrat in program aveam un prototip functional, dar nici un fel de validare din partea pietei. Ca urmare, a trebuit sa reconstruim produsul de la zero ca sa descoperim care sunt nevoile utilizatorilor. Pentru echipa noastra, MVP Academy a fost un nou inceput si ne-a ajutat sa avem focus si sa intelegem lucrurile care conteaza cu adevarat”, incheie antreprenorul.

Nu a fost usor sa ajunga aici, si stiu ca ii asteapta multe alte provocari, insa nu sunt deloc descurajati. Au inteles ca versiunea initiala a produsului nu functiona pentru ca nu era validata, asa ca au pivotat rapid si au dezvoltat de la zero un nou prototip. Avand o versiune Beta lansata pe piata si tractiune excelenta, cei trei fondatori isi propun sa inteleaga nevoile reale ale utilizatorilor si modul cel mai potrivit in care le pot rezolva prin intermediul Squady.

Vor lansa o versiune imbunatatita a produsului luna viitoare si planuiesc ca in viitorul apropiat sa obtina o investitie si / sau sa fie acceptati intr-un program de accelerare, lucru care ii va ajuta sa se dezvolte mai rapid la nivel international. Avand in vedere adaptabilitatea de care au dat dovada, dorinta de a dezvolta un produs centrat pe nevoile clientilor, si capacitatea de a invata si aplica rapid, nu ne indoim ca vor reusi sa ajunga acolo unde isi propun.

Share articol: