Facebook este cea mai mare retea de socializare din lume cu 1.45 de miliarde de utilizatori activi in intreaga lume.
Un studiu recent al Leibniz Knowledge Media Research Center din Germania releva ca imaginile pozitive in care apar cei ce isi posteaza pe Facebook crampeie ale vietii lor obisnuite tind sa ii faca pe navigatorii din spatiul virtual mai fericiti si nu invidiosi sau gelosi pe realizarile celorlalti.
Studiul a analizat postarile a 194 de utilizatori de Facebook din Germania si au comparat rezultatele cu cele ale unui studiu efectuat pe 207 de utilizatori din SUA ai acestui site de social media.
Participantii au fost rugati sa raspunda la intrebari legate de patru dintre cele mai recente actualizari gasite in programul lor: cat de pozitiv a fost continutul, cat de apropiati erau de acei oameni, ce sentimente le-au provocat postarile.
Rezultatele au aratat ca mai multe persoane s-au simtit mai degraba fericite decat invidioase sau geloase pe imaginile ce tradau o viata "perfecta" a celorlalti. Cei mai multi oameni s-au bucurat pentru prietenii lor de pe Facebook.
Un rol cheie l-a avut relatia interpersonala cu cel care a postat. Legatura mai puternica, nivelul mai mare de "invidie benigna" - care este de bun augur - cam acestea sunt sentimentele pe care le-a starnit o postare ce denota fericire.
Prin contrast, invidia obisnuita pare sa nu aiba nici o corelatie cu trainicia unei relatii. De asemenea, persoanele cu o stima de sine redusa s-au raportat, in general, cu invidie la postarile altor oameni, indiferent de trainicia relatiilor lor.
Sursa: Agerpres