Instagram a depășit TikTok drept cea mai descărcată aplicație din lume, după ce funcția sa video Reels a ajutat-o să recupereze terenul pierdut în fața rivalului său deținut de China.
Aplicația de partajare a fotografiilor și a videoclipurilor a crescut în popularitate după lansarea sa în 2010 și stă la baza fenomenului influencerilor, dar s-a confruntat cu o concurență acerbă în ultimii ani de la TikTok, platforma cu video-uri de format scurt.
Cu toate acestea, lansarea de către Instagram în 2020 a unei funcții de distribuire a video-urilor scurte, văzută pe scară largă ca o imitație a TikTok, a ajutat-o în cele din urmă să revină pe primul lor în preferințele utilizatorilor. Aplicația a fost descărcată de 767 de milioane de ori în întreaga lume în 2023, o creștere cu 20% față de anul precedent, comparativ cu 733 de milioane pentru TikTok, care a crescut cu 4%. TikTok a fost cea mai populară aplicație descărcată la nivel global între 2018 și 2022.
Compania de cercetare Sensor Tower, care a analizat datele, a declarat că revenirea Instagram a fost „probabil determinată de popularitatea funcției Reels”, precum și de celelalte funcții ale sale, cum ar fi partajarea fotografiilor și funcția de Stories.
Instagram are aproape 1,5 miliarde de utilizatori activi lunar, potrivit Sensor Tower, iar TikTok puțin peste 1,1 miliarde. Cu toate acestea, TikTok are mai mulți utilizatori activi, care petrec în medie 95 de minute pe zi pe aplicație, comparativ cu 62 de minute pentru Instagram.