Schimbarea facuta de Facebook in 2014 a deranjat multi utilizatori. Exista insa un mod destul de simplu de a o ocoli.
Converstatiile pe retelele de socializare si pe platformele de mesagerie au ajuns intr-un moment neplacut pentru utilizatori in 2015, multi fiind nemultumiti de faptul ca sunt nevoiti sa raspunda la un mesaj imediat ce l-au vazut. Asta pentru ca pe Facebook, de exemplu, apare mesajul 'seen' atunci cand ai citit mesajul sau ti-a fost citit mesajul.
De cate ori ai fost in situatia sa vezi ca un mesaj tocmai ti-a fost citit si sa astepti raspunsul imediat? Uneori, acest lucru nu este posibil. Exista insa o metoda simpla de a evita acest lucru.
Pe desktop
Poti sa adaugi extensia Facebook Unseen pe Chrome. Practic, sterge linia de cod atunci cand esti pe Facebook care produce mesajul 'seen'
Pe mobil
Poti sa descarci Unread din magazinul de aplicatii. Probabil folosesti Facebook-ul mai mult de pe telefon astfel ca aceasta aplicatie te va ajuta. Singura problema - nu poti sa raspunzi la mesaje, doar sa le verifici.
Iata solutia in acest moment - poate pe viitor Facebook va prelua modelul WhatsApp unde poti sa faci astfel incat bifele albastre sa nu apara cand citesti un mesaj (setarea e disponibila doar pe Android)
Facebook a schimbat algoritmul de afisare a continutului în fluxul de stiri al utilizatorilor
Potrivit unui anunt publicat pe pagina http://media.fb.com/, reteaua de socializare a introdus de marti noi reguli privind afisarea continutului în fluxul de stiri (newsfeed) al utilizatorilor.
Astfel, în cazul utilizatorilor care au putini prieteni sau prieteni care publica foarte putin continut pe Facebook, reteaua a modificat regula referitoare la restrictiile de afisare a postarilor multiple consecutive din partea aceleiasi surse, oferind astfel utilizatorilor care doresc sa petreaca mai mult timp online, mai mult continut din partea prietenilor si paginilor pe care acestia le urmaresc.
Facebook spune ca, în urma sondajului efectuat în randul utilizatorilor retelei de socializare, multi dintre acestia s-au plans de faptul ca rateaza postari importante din partea prietenilor si ale altor surse pe care le urmaresc. Pentru a rezolva aceasta problema, algoritmul de afisare a continutului a fost modificat pentru a permite o pozitie superioara în newsfeed a postarilor directe din partea prietenilor si a celor cu care utilizatorii interactioneaza cel mai des pe platforma online, cum ar fi fotografii, videoclipuri, linkuri si actualizari ale "statusului".
Facebook a dat asigurari ca persoanele care citesc stiri sau interacioneaza des pe platforma cu continutul unor pagini pe care le urmaresc nu vor avea de suferit, articolele urmand sa fie în continuare livrate în newsfeed, pe baza preferintelor fiecaruia, dar prioritare vor fi actualizarile din partea prietenilor.
O alta problema reiesita în urma sondajului efectuat în randul utilizatorilor este ca acestia nu doresc sa vada cand prietenii lor comenteaza la un articol sau dau "like" unei postari. Facebook a precizat ca aceste informatii vor fi afisate, începand de marti, mai jos în fluxul de stiri sau chiar deloc, ceea ce va maximiza sansele ca utilizatorii sa vada mai întai continutul publicat de prietenii cei mai apropiati si de paginile pe care le urmaresc.
Potrivit anuntului de marti al Facebook, schimbarile efectuate asupra algoritmului de afisare a continutului vor avea un impact variat asupra distribuirii catre fani a continutului publicat pe Facebook de pagini precum cele ale institutiilor mass-media, acest lucru depinzand de publicul fiecarei pagini si de cat de mult continut este publicat. Reteaua de socializare a precizat ca este posibil ca în anumite cazuri numarul de utilizatori care vor vedea continutul publicat de o pagina sa scada, ceea ce va duce si o scadere a traficului web catre site-ul respectiv, dar ca, în timp, aceste posibile probleme se vor rezolva atat timp cat continutul publicat este de interes pentru fani.
Facebook este cea mai mare retea de socializare din lume, avand 1,35 miliarde de utilizatori activi în fiecare luna, fapt care înseamna ca aproape jumatate din populatia conectata la internet la nivel mondial foloseste aceasta platforma macar o data pe luna, dupa cum relata la sfarsitul lunii octombrie 2014 publicatia The Wall Street Journal.