Platforma video verticală TikTok vrea ca utilizatorii să-și întoarcă telefoanele și să înceapă să filmeze videoclipuri orizontale - și lungi.
TikTok pare să stimuleze creatorii să înceapă să posteze videoclipuri filmate pe orizontală care au o durată mai mare de un minut. Platforma spune că va „promova” aceste videoclipuri în termen de 72 de ore de la postare. Creatorii care sunt pe TikTok de mai mult de trei luni vor fi eligibili pentru creșterea numărului de vizualizări, atâta timp cât videoclipurile nu sunt reclame sau clipuri susținute de partide politice.
Transformarea TikTok într-un nou YouTube a început deja de ceva vreme. Platforma testează acum videoclipuri cu o durată de 30 de minute, iar acest lucru vine la doar câteva luni după ce a început să extindă durata videoclipurilor până la 15 minute. Cele mai multe videoclipuri YouTube tind să fie de 10 minute sau mai lungi din motive de monetizare, mai degrabă, pentru că ele pot aduce venituri mai mari decât conținutul de scurtă durată pentru care este renumit TikTok.
Aceasta nu este prima dată când TikTok își încurajează creatorii, să posteze pe platformă mai mult conținut de tip YouTube. Noul său program cu plată, numit Series, le permite utilizatorilor să realizeze colecții de videoclipuri, cu o durată de până la 20 de minute, pentru abonații plătitori. Creatorii își pot stabili prețurile de la 1 dolar și până la 190 de dolari.
Cu videoclipuri orizontale - și o preferință tot mai mare pentru conținut mai extins - creatorii ar putea fi tentați, în schimb, să reutilizeze materialele pentru YouTube. Deși YouTube, sau cel puțin YouTube Shorts, încă plătește creatorii mai mult, reluarea aceluiași conținut pe mai multe platforme se întâmplă deja oricum. Rămâne, deci, de văzut ce efect va avea schimbarea asupra diversității creative și dacă vor putea creatorii de conținut să țină pasul cu evoluția principalelor platforme.