Studiul MillwardBrown Romania arata ca numarul celor care intentioneaza sa cumpere ceva de Black Friday continua sa creasca spectaculos.
Millward Brown Romania, lider in piata locala de cercetare de marketing in zonele de brand, media si de comunicare, publica azi rezultatele studiului despre evenimentul Black Friday.
Potrivit cercetarii, numarul romanilor care au auzit de reducerile din cadrul Black Friday a ajuns anul acesta la 63% in randul persoanelor cu varsta cuprinsa intre 18 si 65 de ani. Fata de aceeasi perioada a anului trecut, sunt cu aproape o treime mai multe persoane (cu peste 1,7 milioane mai multe persoane) care stiu acum de Black Friday.
“Succesul evenimentelor Black Friday din anii trecuti, cresterea numarului de jucatori care participa, diversificarea categoriilor cu promotii, cresterea expunerii media a evenimentului, toate acestea au contribuit la atingerea nivelului ridicat de notorietate a Black Friday in randul romanilor”, explica Daniela Lazar, Managing Director, MillwardBrown Romania.
Numarul celor care planuiesc sa cumpere ceva cu aceasta ocazie este de asemenea in crestere. Comparativ cu nivelul din 2013, anul acesta sunt cu peste 1,3 milioane mai multe persoane care intentioneaza sa faca o achizitie in perioada reducerilor. Cu alte cuvinte, 38% dintre romanii cu varsta intre 18 si 65 de ani (aproximativ 4,75 milioane) doresc sa cumpere ceva de Black Friday („probabil voi cumpara” sau „sigur voi cumpara”).
La fel ca in anii precedenti, in randul barbatilor si al segmentului de tineri (24 – 34 de ani), se observa un nivel al intentiei de cumparare semnificativ mai ridicat decat la nivelul populatiei generale. Fata de media generala de 13% a celor care au auzit de Black Friday si spun ca „sigur vor cumpara”, in cazul barbatilor media urca la 15% iar in cazul tinerilor la 16%.
“In general, barbatii sunt mai entuziasti decat femeile cand vine vorba de cumparaturile online. O explicatie este ca produsele de care femeile sunt mai interesate (cum ar fi hainele, incaltamintea sau produsele de ingrijire personala), sunt mai degraba “senzoriale” si astfel necesita o experienta directa pentru o validare completa inainte de achizitie. Satisfacerea acestei nevoie reprezinta in continuare o bariera importanta”, completeaza Daniela Lazar.
Anul acesta de Black Friday lista de cumparaturi este compusa, in medie, din 2 categorii de produse. Pe aceasta lista se regasesc cel mai frecvent electrocasnicele mici (36%) cum ar fi aspiratoarele, mixerele, robotii de bucatarie iar televizoarele (30%) si telefoanele mobile (20%) le urmeaza, potrivit intentiei de achizitie.
|
Lista de cumparaturi a romanilor de Black Friday |
||
|
2013 |
2014 |
Evolutie |
Electrocasnice mici |
38% |
36% |
-2% |
Televizoare |
19% |
30% |
+11% |
Telefoane mobile |
11% |
20% |
+9% |
Haine |
22% |
17% |
-5% |
Laptopuri |
12% |
15% |
+3% |
Tablete |
6% |
12% |
+6% |
Electronice si accesorii auto |
20% |
12% |
- 8% |
Frigidere |
7% |
11% |
+4% |
Masini de spalat |
6% |
9% |
+3% |
incaltaminte |
9% |
8% |
-2% |
Televizoarele si telefoanele mobile sunt si categoriile care inregistreaza cea mai mare crestere a intentiei de cumparare fata de 2013. Astfel, sunt cu 11% mai multe persoane in cazul televizoarele si cu mai multe 9% in cazul telefoanelor mobile.
Intrebati care sunt magazinele pe care le iau in calcul pentru a-si face cumparaturile de Black
Friday, topul romanilor, in functie de primul nume mentionat de ei, arata astfel:
Top 10 magazine (online si offline) considerate |
% |
eMAG |
26.3 |
Altex |
18.4 |
Flanco |
8.5 |
Carrefour |
6.8 |
Domo |
6.1 |
Media Galaxy |
4.9 |
Auchan |
3.2 |
|