Viitorul este al firmelor care vor putea sa gaseasca informatii utile in maldarul de date.
Succesul unei companii depinde de analiza datelor de la clienti, iar modul in care cifrele sunt analizate este din ce in ce mai stufost si mai complicat. Un specialist in analiza are nevoie de cunostinte solide inclusiv de management al datelor si de stocare.
Cloudul simplifica o parte din problema, in special in cazul companiilor sau organizatiilor mici si mijlocii, care nu si-ar putea permite costuri ridicate. Pentru corporatii, el vine cu variante de a testa rapid aplicatii noi sau seturi de date, fara sa supraaglomereze infrastructura actuala.
Un studiu recent facut de O'Reilly Media, sponsorizat de Teradata, arata ca 40% dintre respondenti se identifica drept practicieni ai big data care folosesc servicii de cloud pentru analiza informatiilor.
Majoritatea celor care vand produse de analiza a datelor si Business Ingelligence ofera produse bazate pe cloud, fie prin SaaS, care permite acces la software si la functii remote, prin intermediul unui serviciu bazat pe Web, fie printr-o interfata de tip tablou de bord.
Vanzatori de servicii de cloud precum Google, Amazon Web Services si Salesforce.com ofera astfel unelte cloud pentru analiza datelor, din ce in ce mai bune. "Uneltele de analiza a Big Data bazate pe cloud adreseaza direct probleme precum dimensiunile, viteza si costul", scrie Mike Barlow, autor al studiuui. "Pe de alta parte, ele creaza si probleme noi din zonele confidentialitate, latenta si veridicitate".
Probleme cu mutarea acestor unelte de analiza a datelor in cloud includ cerinte privind confidentialitatea (71%), detinerea tuturor functiilor necesare (41%), conectivitate si latime de banda (31%). Un alt obstacol important tine de securitatea datelor, pentru ca politicile nu permit mutarea datelor in afara firewall-ului companiei, scrie ZDNet.com.
Totusi, aceste intrebari sunt contrabalansate de un numar mare de avantaje pe care le are cloudul. Participantii la studiu au vorbit despre flexibilitatea pe care o aduce asta (80%), de usurinta punerii lui in functiune (62%), de cheltuielile mai mici (39%) si de necesitatea de a avea acces la tehnologii avansate (39%).
Analiza predictiva este una dintre zonele in care noul model bazat pe cloud poate fi folosit, spun 74% din manageri. Altii vorbesc despre analiza textului (61%), de inteligenta artificiala (57%) si de testare (46%).