Daca pana acum LIKE-ul era motorul care genera reclamele pe care fiecare utilizator le vedea pe Facebook, de acum incolo si ceea ce cauta pe internet va fi monitorizat.
Nu este niciun secret ca Facebook se foloseste de like-urile si share-urile utilizatorilor sai pentru a plasa reclame in functie de preferintele fiecaruia. Compania condusa de Mark Zuckerberg vrea sa treaca insa la nivelul urmator.
Conform ziaristilor de la Venture Beat, Facebook va monitoriza si istoria cautarilor si navigarii pe internet a utilizatorilor, astfel folosindu-se de aceste date pentru a intelege mai bine ce prefera fiecare client cu cont pe reteaua de socializare.
Facebook nu este singurul serviciu care face asa ceva, Google e pe primul loc in materie de supraveghere si monitorizare, insa mutarea anuntata de Facebook reprezinta si o schimbare in news-feed. Astfel, utilizatorul va vedea alaturi de reclame si butonul "de ce vad asta?", unde Facebook ii va explica noua metoda de generare a reclamelor individuale.
De asemenea, utilizatorii isi vor putea customiza aparitia acestor reclame.