Twitter si grupul american de televiziune prin cablu Comcast au anuntat, miercuri, ca au incheiat un parteneriat pentru a facilita accesul la un program televizat pornind de la un mesaj postat pe aceasta platforma de microblogging, informeaza AFP.
Concret, un buton denumit "see it" ("priviti") va aparea sub un tweet consacrat unui anumit program. Printr-un click facut pe acel buton, utilizatorul va putea sa urmareasca emisiunea respectiva, in direct sau prin sistemul VoD (Video on Demand), si chiar sa o inregistreze.
Butonul va incepe sa apara pe Twitter in noiembrie si va functiona in prima perioada doar pentru utilizatorii care sunt abonati la serviciile companiei de cablu Comcast si pentru emisiunile filialei acestui grup, NBCUniversal, precum "The Voice" si "Saturday Night Football".
Comcast si Twitter afirma in comunicatul lor comun ca se afla "in discutii si cu alte grupuri de distributie (prin cablu) si retele de televiziune care ar putea utiliza aceasta functie noua pentru a-si promova programele in lunile urmatoare".
Obiectivul general este de a extinde aceasta posibilitate si pentru emisiunile difuzate de multe alte retele de televiziune, dar si pentru site-uri si aplicatii, dupa modelul butonului "Like" de pe reteaua rivala, Facebook.
"Twitter este locul in care telespectatorii vin sa discute despre ceea ce vad la televizor", a spus directorul general al Twitter, Dick Costolo. "Milioane de utilizatori sunt expusi la conversatiile in direct de pe Twitter in timp ce o emisiune este difuzata. Prin butonul «see it», ei vor putea sa urmareasca in direct acea emisiune pornind de la acel tweet".
"Comcast face un salt inainte in domeniul televiziunii sociale", a declarat la randul sau CEO-ul acestui operator prin cablu, Brian Roberts.
"Intr-o saptamana obisnuita, «The Voice» genereaza peste 350 milioane de conversatii pe Twitter. Ce lipseste este un mijloc pentru a trece cu usurinta de la acea conversatie la vizionarea programului respectiv. La asta foloseste «see it»", a explicat Sam Schwartz, director de dezvoltare al activitatilor Comcast Cable, pe blogul grupului. El a vorbit totodata despre "o sansa uriasa de a face televiziunea mai sociala, mai interactiva si mai amuzanta".
Comcast si Twitter au incheiat in paralel un parteneriat publicitar, care permite posturilor acestei retele de televiziune prin cablu sa publice scurte inregistrari video, cu pasaje extrase din programele sale, pe aceasta retea de socializare.
Twitter, care se pregateste sa faca primii pasi la bursa, a declarat, in documentul transmis autoritatilor bursiere americane, ca mizeaza in special pe parteneriate incheiate cu mediile traditionale, precum televiziunea, pentru a-si creste sursele de venituri.