În luna iunie, Uber a făcut angajări-fulger în New York, recrutând cel puțin 100 de specialiști fintech care să lucreze la produse și servicii menite să crească loialitatea și interacțiunea utilizatorilor, dar și a șoferilor, cu brandul.
Acum, se pare că Uber dezvoltă o strategie în zona bancară, una dintre metode fiind chiar aceea de a le oferi împrumuturi direct șoferilor, se arată într-un raport Recode/Vox, citat de Tech Crunch.
Relatarea se bazează pe urgența cu care a fost derulat un studiu prin intermediul aplicației. Un set de întrebări despre „un nou produs financiar” destinat șoferilor „aflați în nevoie” le-a fost trimis unora dintre ei, aceștia fiind chestionați, de exemplu, despre situațiile în care au accesat împrumuturi în valoare de 1000 de dolari sau mai mici, în ultimii trei ani. O altă întrebare se referea la suma pe care ar dori să o împrumute, iar variantele plecau de la mai puțin de 100 de dolari și ajungeau la peste 500.
În acest moment, nu există informații legate de durata de timp pentru care șoferii ar putea lua împrumuturile, iar compania nu a comentat „urgența” derulării sondajului.
Oricum ar fi, în Statele Unite compania a început deja să lucreze în acest sens. Uber a pus la dispoziția șoferilor programe care le oferă sume de bani cash în avans în diverse situații, deși această tactică a stârnit numeroase critici.
De asemenea, gigantul a oferit și posibilitatea achiziționării în rate a mașinilor noi și a dezvoltat și un card de credit în parteneriat cu Visa. Iar faptul că acum Uber are o echipă extinsă de FinTech sugerează că vom mai auzi despre aceste tactici în viitor.