Utilizatorii de smartphone din tara noastra sunt fani Facebook si WhatsApp, insa destul de putini au cont pe Instagram
Facebook continua sa fie aplicatia mobila utilizata de cei mai multi romani, insa WhatsApp se apropie din urma. Aproape jumatate dintre utilizatorii de smartphone din Romania acceseaza aplicatia WhatsApp cel putin o data pe saptamana, iar 27% o folosesc zilnic, arata un studiu realizat de iSense Solutions. Aplicatia are o popularitate mai mare in Bucuresti, unde este utilizata zilnic de 40% dintre posesorii de telefoane inteligente.
Potrivit studiului, principalul motiv pentru care romanii acceseaza WhatsApp il constituie gratuitatea, 43% dintre utilizatori apreciind faptul ca pot trimite mesaje fara niciun cost. Aceasta gratuitate este apreciata in special de tinerii cu varsta cuprinsa intre 18 si 24 ani (64%). Alte avantaje ale aplicatiei preferate de romani sunt posibilitatea de a trimite poze usor si rapid (42%), usurinta in utilizare (41%), precum si posibilitatea de a comunica si de a distribui rapid texte sau fotografii catre un grup de persoane (31%).
„Credem ca popularitatea WhatsApp va continua sa creasca in randul romanilor, atat timp cat aplicatia va ramane gratuita. Totusi, chiar si asa, ii va fi greu sa ajunga la nivelul succesului inregistrat de aplicatia Facebook, utilizata zilnic de 69% dintre posesorii de smartphone si de 84% cel putin o data pe saptamana”, a declarat Traian Nastase, Managing Partner iSense Solutions.
In ceea ce priveste folosirea WhatsApp in scopuri de marketing, 40% dintre utilizatori nu doresc deloc sa fie abordati de o companie, prin intermediul acestei aplicatii, pentru promovarea de produse sau servicii.
„Principalele servicii pentru care utilizatorii sunt de acord sa fie abordati pe WhatsApp de catre o companie sunt cele de asistenta in procesul de informare despre produsele sau serviciile de interes pentru ei (40%). De asemenea, 46% dintre utilizatorii acestei aplicatii sunt de acord sa furnizeze numarul de telefon, pentru a fi abordati de catre companii prin WhatsApp. Chiar daca aplicatia este folosita frecvent de mai multe femei (31% dintre femei o utilizeaza zilnic, in timp ce doar 22% dintre barbati o folosesc in fiecare zi), studiul arata ca barbatii (54%) sunt mai deschisi decat femeile (39%) sa isi ofere numarul de telefon in scopuri de marketing”, spune Andrei Canda, Managing Partner iSense Solutions.
Rezultatele sunt extrase dintr-o cercetare online realizata de catre compania iSense Solutions pe un esantion de 1.069 de respondenti, membri ai Panelului ResearchRomania.ro. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu varsta de peste 18 ani, din mediul urban din Romania. Rezultatele au un grad de eroare de +/-3%, la un nivel de incredere de 95%.