Google analizează jocurile online ca o nouă sursă posibilă de venit pentru YouTube, potrivit unui nou raport al Wall Street Journal. 

Platforma video ar fi invitat angajații să testeze un nou produs numit Playables, care le oferă utilizatorilor acces la jocuri online chiar pe YouTube. Pe baza e-mailului intern obținut de Journal, nici măcar nu ar conta ce dispozitiv folosesc. Aparent, jocurile sunt accesibile atât pe mobil, cât și pe desktop.

Utilizatorii le vor putea juca direct pe YouTube, folosind un browser web, sau pe aplicație - fie pe un telefon cu Android, fie pe unul cu iOS. Deși raportul insinuează că în prezent există mai multe jocuri disponibile pentru testare, acesta a menționat doar Stack Bounce deocamdată.

El este un joc de tip arcade cu suport publicitar care îi pune pe jucători să spargă straturi de cărămizi cu o minge. După cum notează publicația, YouTube câștigă deja bani din transmisiunile live de jocuri, dar acest produs îi va oferi o altă modalitate de a genera venituri din această industrie, în contextul în care veniturile din publicitate sunt în scădere.

Deși Google nu a reușit să își dezvolte suficient serviciul de streaming de jocuri Stadia - care, între timp, a fost și închis, acest demers este cu totul altceva. YouTube are deja o audiență masivă care vizitează în mod regulat site-ul, astfel încât să atragă privirile asupra noului produs nu ar fi o problemă. Playables seamănă poate mai mult cu produsul de jocuri al Netflix, care le oferă utilizatorilor săi acces la jocuri ocazionale pe mobil. Cei de la Netflix au și ei ambiții mari și pentru inițiativa legată de gaming se pare că lucrează la testarea unor jocuri TV care folosesc telefoanele drept controllere. 

__________________________________________________________________________________________________

Share articol: