Zoom a operat modificări ale termenilor săi de utilizare după reacțiile de protest online față de actualizările recente ale companiei, care permit antrenarea AI folosind datele clienților. 

Un raport de la StackDiary a evidențiat modul în care modificările, care au fost lansate în martie fără să fie comunicate în clar, păreau să acorde companiei un control total asupra datelor clienților în scopul instruirii AI. Ca răspuns, Zoom a publicat o postare pe blog în care susținea că nu va face ceea ce termenii săi spuneau că îi este permis. Ulterior, ca răspuns la reacțiile negative continue, compania și-a actualizat termenii de utilizare. În prezent, Zoom afirmă că nu antrenează modele de inteligență artificială pe înregistrări video, audio sau chat-uri ale consumatorilor „fără consimțământul clientului".

Cel puțin o parte din problemă a pornit de la instrumentele experimentale de inteligență artificială ale Zoom, inclusiv IQ Meeting Summary (rezumate cu ajutorul Machine Learing) și IQ Team Chat Compose (redactarea de mesaje cu ajutorul inteligenței artificiale). Deși proprietarii de conturi trebuie să își dea consimțământul înainte de a începe o ședință în care sunt folosite astfel de instrumente, participanților suplimentari li se prezintă doar două opțiuni: să accepte termenii și să se alăture ședinței, sau să îi respingă și să părăsească întâlnirea.

„Ceea ce ridică un semnal de alarmă este menționarea explicită a dreptului companiei de a utiliza aceste date pentru învățare automată și inteligență artificială, inclusiv pentru antrenarea algoritmilor și modelelor", a scris Alex Ivanovs pentru Stack Diary. „Acest lucru permite efectiv Zoom să își antreneze inteligența artificială pe conținutul clienților fără a oferi o opțiune de renunțare, o decizie care va declanșa probabil o dezbatere semnificativă cu privire la confidențialitatea și consimțământul utilizatorilor."

În postarea de pe blogul Zoom, Smita Hashim, Chief Product Officer, a subliniat că proprietarii și administratorii de conturi trebuie într-adevăr să își dea consimțământul înainte de a alege să își împărtășească datele pentru instruirea AI, insistând că acestea sunt „utilizate exclusiv pentru a îmbunătăți performanța și acuratețea acestor servicii".

„Avem permisiunea de a utiliza acest conținut al clienților pentru a oferi servicii cu valoare adăugată, dar clienții noștri continuă să dețină și să controleze conținutul. De exemplu, un client poate avea un webinar pe care ne cere să îl transmitem în direct pe YouTube. Chiar dacă noi folosim conținutul video și audio al clientului pentru livestream, ei dețin conținutul de bază”, au explicat reprezentanții companiei.

„Nu vom folosi conținutul clienților, inclusiv dosarele educaționale sau informațiile medicale protejate, pentru a ne antrena modelele de inteligență artificială fără consimțământul dumneavoastră", se mai arată în postarea de pe blog. 

_________________________________________________________________________________________________

Share articol: