Cand neasteptatul se intampla, martorul digital MiVue 358 de la Mio iti arata exact ce a fost.

Cand vine vorba de camera auto, mereu ma gandesc la acele dispositive montate pe bara din spate a autovehiculului menite sa usureze procesul de parcare laterala, cu toate ca de multe ori rezultatul e aceelasi: masina parcata anapoda. 

Mio MiVue 358 e insa cu totul altceva. Este o camera de bord, poti sa ii zici cutia neagra a masinii, menita sa inregistreze evenimentele din trafic.

Avand o dimensiune redusa, ocupa un spatiu mic pe parbrizul autovehiculului. Dotata cu un sensor avansat pentru detectia miscarii, camera de 5 Megapixeli si ecran de 2,4 inch, ea poate inregistra clipuri Full HD 1080p (1920 x 1080). Mio dispune de numeroase functionalitati, unele impresionante. Pe altele le consider insa inutile pentru acest gen de camera. 


Filmare automata fara interventia utilizatorului

O functie care mi-a placut la aceasta camera este modul de functionare: “Pune-l si uita-l”. Mai exact este vorba de functia de pornire a inregistrarii la detectia de miscare, precum si modul in care aceasta camera face management-ul fisierelor.

Camera inregistreaza clipuri de aproximativ 5 minute, scriind pe cardul SD. Atunci cand cardul se umple, MiVue 358 suprascrie cel mai vechi fisier. Camera reuseste, asadar, sa filmeze continuu evenimentele ultimelor 25 de minute, daca folosesti un card de 4GB. Timpul de inregistrare asigurat de un card de o astfel de capacitate s-ar putea sa nu fie suficient pana vine Politia, daca te rastorni cu masina, iti pierzi cunostinta si deci nu ai cum sa opresti aparatul.

Unghi larg de 120 grade

MiVue 358 are o camera ultra wide de 120 de grade, fara punct mort. Distorsiunea imaginii video nu este accentuata ca la alte camere de acest tip. Aceasta camera, montata pe centrul parbrizului, va cuprinde toata actiunea din trafic, acoperind aproximativ 90% din campul vizual al conducatorului auto. 

Camera de 5 Megapixeli

Pe langa filmare, MiVue 358 poate realiza si fotografii. Initial am intrebat: De ce? Raspunsul celor de la Mio a fost: in cazul unui eveniment, se poate folosi pentru a documenta evenimentul.

Personal inca disconsider aceasta functie. Fotografiile realizate de aceasta camera nu sunt mai bune decat cele facute cu un telefon de prin 2007. Au o rezolutie de 2592 x 1944 pixeli, 72 DPI si o granulatie prezenta in mai toate ocaziile.

Noaptea, fotografiile realizate in conditii de iluminare slaba sunt pur si simplu indescifrabile. Daca vreti totusi sa documentati evenimentul, recomandarea mea, lasati-l pe cel de la asigurare sa faca pozele.

Senzorul G

Senzorul de miscare si socuri – un nou concept pe o astfel de camera – inregistreaza pe cele 3 axe directiile de miscare ale camerei. Mai exact, acest senzor inregistreaza variatiile in miscare ale gadgetului. In cazul unui eveniment, graficul cu linii va arata punctul de provenienta a impactului. 

O alta functionalitate interesanta si spectaculoasa este modul “Emergency”: cand senzorul G detecteaza o miscare brusca a directiei, camera incepe o inregistrare noua “de urgenta” intr-un folder special numit EMER. O nota de la acest reviewer – daca circulati in Romania – setati modul de functionare a senzorului G pe sensibilitatea cea mai mica: gropile din carosabil vor declansa modul Emergency destul de frecvent.


Echipare “full option” a camerei

MiVue 358 este un sistem complet de inregistrare si redare video. Camera se incarca prin miniUSB. Tot in pachet am gasit si un cablu Bricheta auto – mini USB. Pe langa aceasta conexiune standard, mai avem si iesirea HDMI care o gasesc utila atunci cand vrem sa redam pe un Smart TV evenimentul. Chiar daca aceasta camera este putin mai mare decat un card Compact Flash, cei de la Mio au inclus pana si un difuzor micut pentru redare a sunetului inregistrat.

Observatii

MiVue 358 este o camera excelenta pentru domeniul auto, dar acest lucru se aplica doar la autovehicule. Prinderea prin suportul cu ventuza nu poate fi facuta decat la un anumit unghi, lucru bun daca ai un parbriz generos. Dar ea nu li se aplica motocicletelor. Daca vrei sa o montezi pe parbrizul / partea din fata a motorului, camera va filma in spate si invers, suportul nu permite rotirea camerei pe 360 grade. Se pare ca cei de la Mio au omis acest segment de piata.

O alta parte negativa ale acestei camere este durata de viata a bateriei, aproximativ 1 ora, asta daca nu este utilizat si LCD-ul camerei, care consuma drastic bateria. Tin sa cred ca atunci cand esti in trafic ar trebui sa nu ai foarte multe cabluri care atarna de la gadget-urile montate pe parbriz, de aceea cred ca pe acest domeniu se putea gasi o solutie mai eficienta, o baterie mai mare poate.


Specificatii generale

  • Slot memorie:MicroSD
  • AC Input/Ouput: 5V/1A
  • Baterie: 470mAh
  • Microfon: Da
  • Difuzor: Da
  • Iesire vide: HD 
  • Inregistrare la detectia miscarii: Da
  • Functie foto: Da
  • Dimensiuni: 67.6 x 62 x 31.5 cm
  • Camera: CMOS lens; 5.0 megapixel; 120 grade wide angle
  • G-sensor: Da
  • Format video: mov (H.264) ; 1080p Full HD resolution (1920 x 1080 pixels); 30 fps
  • Greutate: 85g
  • Marime display: 2.4inch


Testul in trafic

Nici un review nu ar fi complet fara un test in trafic. Si ce e mai frumos decat un test in traficul din capitala, nu cu una, ci cu doua camera: MiVue 358 si GoPro HERO 2. Nu voi face comparatii de tip “versus” intre aceste doua camere. Acest test ilustreaza doar capabilitatile celor doua camere, aproximativ egale in ceea ce priveste dimensiunea lor. 

Cele doua camere nu pot fi comparate din simplul motiv ca una e mult mai scumpa decat cealalta: GoPro Hero 2  costa in jur de $350, in timp ce Mio MiVue 358 se vinde la jumatate din aceasta suma. Singurul loc unde GoPro si-a aratat superioritatea este la tranzitia brusca: lumina – intuneric, unde MiVue 358 a avut nevoie de o perioada mai lunga pentru “adaptarea” la noile conditii. 


Concluzie 

Chiar daca momentan pare un moft, iar multi considera ca acesta “e inca un lucru pe care sa ti-l fure din masina” si piata de la noi nu e chiar plina de astfel de device-uri, MiVue 358 este totusi o camera pe care mi-as dori sa o vad in cat mai multe autovehicule din trafic, fiind martorul digital – admis in instanta de judecata ca video probator – si care, in final, te va scuti de timpul de asteptare de la asigutorii care nu cred ca “acestea au fost circumstantele incidentului”.

Cu toate ca in Romania nu exista o lege care sa reglementeze asa ceva, cred ca un astfel de dispozitiv nu ar trebui sa lipseasca din nici un autovehicul. Mai mult eu, cred ca dispozitive similare cu MiVue 358 ar trebui sa faca parte din echiparea standard a noilor autovehicule.

Share articol: