Pe o piata invadata de jocuri despre romani, Total War face din nou legea, dupa noua ani.

The Creative Assembly a lansat cel mai recent joc al seriei Total War, foarte populara si la noi. Yoda a testat jocul si va poate spune ca e aproape perfect.

Intr-o piata a gaming-ului invadata de jocuri despre romani, TW:R II nu are in clipa de fata niciun concurent serios. Poate baga in faliment chiar si studiourile de la Hollywood, care investesc milioane in blockbustere despre Roma.


Despre ce e vorba

Jocul incepe in anul 272 inainte de Hristos, si daca asta nu va spune nimic, aflati ca a fost una dintre cele mai razoinice epoci din istoria omenirii. Europa si Asia tocmai ieseau dintr-un razboi civil care durase 30 de ani, iar Roma abia incepea sa-si faca un imperiu. Total War: Rome II va pune pe tronul uneia din marile puteri ale acelor vremuri si va lasa sa faceti cam orice va trece prin cap, fie ca vreti sa purtati razboaie in care conduceti armate de mii de oameni, fie ca preferati sa construiti temple, sa sustineti cultura si sa faceti comert (yeah, sure…) 

Sincer, sunt uimit cat de putine compromisuri comerciale au facut cei de la The Creative Assembly. Primul Rome, scos pe piata acum 9 ani, venea cu unitati ca faimosii porci in flacari, amazoanele sau ninja romani. N-o sa vedeti asa ceva in al doilea Rome, jocul incearca sa respecte istoria mai mult decat majoritatea documentarelor de la Discovery, uneori chiar in dauna entertainmentului: purceii in flacari chiar erau foarte simpatici, mai ales inainte de Craciun. 


Gameplay

Ca toate jocurile din seria Total War, Rome II are doua parti: una strategica, un TBS empire-builder pe harta lumii antice, si una tactica, bataliile, care se joaca ca un RTS normal. Rome II nu aduce nicio noutate incredibila in materie de gameplay, ci pur si simplu e un produs extrem de bine pus la punct, care a luat tot ce era mai bun de la fiecare dintre jocurile precedente ale seriei (si nu numai - toata partea de politica externa aduce mult cu Civ V).

Cea mai spectaculoasa parte a jocului sunt asediile in care folosesti atat armata de uscat, cat si flota, si care arata mai bine decat celebra batalie de la inceputul “Gladiatorului” si decat cam orice secventa din “Alexander” sau “Troia”. 

De fapt, dupa ce joci cateva ore nu prea-ti mai trebuie blockbusterele istorice de la Hollywwod, macar si pentru faptul ca niciun blockbuster, oricat de mare ar fi bugetul, nu aduce la un loc intr-o scena de batalie peste 10.000 de oameni. Ei bine, Total War: Rome II chiar poate face asta!

Totusi, daca pana acum bataliile enorme erau principalul atu al seriei Total War, partea de empire-building fiind oarecum secundara, Rome II a reusit sa inverseze situatia. Desi bataliile sunt mai splendide ca niciodata, deseori te trezesti dand auto-resolve ca sa poti sa te intorci la strategia imperiala. Fiindca, la fiecare turn, sunt zeci de probleme de rezolvat: guvernatori care au nevoie de un consilier, exista intrigi politice ale opozitiei, tratate cu alte tari, taxe prea mari sau prea mici, ciudati care cer o audienta etc. 


Puncte slabe

Din pacate, acesta e si principalul punct slab al jocului: prea multa bibileala! Desi cei de la The Creative Assembly au promis ca vor reduce cat se poate de mult partea de micro-management, TW:R II e un joc de bibileala. Vrei sa misti o armata pe harta strategica? Cum vrei sa o misti: normal, in mars fortat, jefuind in drum, pregatind o ambuscada sau intr-o tabara fortificata? Armata ta tocmai a castigat o batalie: ce bonus vrei sa primeasca? +3% pentru arme albe, +3% pentru arme de tras, +3% pentru arme de asediu, +3% pentru care de lupta s.a.m.d.

Sigur, poti folosi varianta default, dar de obicei nu e cea mai buna. Pe de alta parte, daca nu suporti micro-managementul, poate ca n-ar trebui sa joci empire-buildere, nu?

Agasante mi se par si unit cardurile, adica iconitele care reprezinta batalioanele armatelor tale. In loc de o imagine cu un soldat din unitatea respectiva, au o reprezentare stilizata care e foarte usor de confundat, asa ca nu iti dai seama din prima daca unitatea ta e una de arcasi, de lancieri sau de prastiasi. Exact ce-ti doreai in mijlocul unei batalii!

In fine, timpul de asteptare intre turnuri e ca la Administratia Financiara, deoarece calculatorul trebuie sa calculeze actiunile catorva zeci de factiuni, mai mari sau mai mici. Daca la single player mai e cum mai e, fiindca poti in timpul asta sa citesti un ziar, sa-ti faci un sandvis sau sa dai cu aspiratorul, intr-o campanie la multiplayer e ingrozitor. Practic e ca si cum ai fi casatorit cu adversarul sau adversara ta, atat de mult timp ajungeti sa petreceti impreuna asteptand in fata calculatorului. 

Toate astea pot fi insa rezolvate cu niste patch-uri si niciuna dintre porobleme nu e atat de grava incat sa strice un joc altfel superb.

In plus, partea buna cu numarul mare de factiuni e ca ai si de unde alege si nu-i musai sa joci cu romanii. Cei de la The Creative Assembly si-au batut capul sa faca interesante toate factiunile: eu i-am incercat pe egipteni, care n-au unitati extraordinare dar sunt o uzina de facut bani.

Din pacate pentru gamerii romani, dacii nu sunt printre factiunile cu care poti juca. Dat fiind insa ca mai sunt si alte factiuni in situatia asta - in primul rand, Seleucizii, un imperiu care pe atunci stapeana jumatate din lumea cunoscuta - mai mult ca sigur ca o sa vedem si un pack cu daci. Asta ca sa-i putem pune pe stramosii Traian si Decebal, sa se bata ca chiorii sub ochii nostri


Cerinte de sistem:

Minime:

  • OS: XP/ Vista / Windows 7 / Windows 8
  • Procesor:2 GHz Intel Dual Core / 2.6 GHz Intel Single Core
  • Memorie: 2GB RAM
  • Placa grafica: 512 MB DirectX 9.0c compatible card .
  • DirectX:9.0c
  • Hard Drive: 35 GB HD space
  • Rezolutie ecran: 1024x768


Recomandate:

  • OS: Windows 7 / Windows 8
  • Procesor:2nd Generation Intel Core i5
  • Memorie: 4GB RAM
  • Placa grafica:1024 MB DirectX 11 compatible graphics card.
  • DirectX:11
  • Hard Drive:35 GB HD space
  • Rezolutie ecran: 1920x1080
Share articol: