Liderul diviziei de aplicatii mobile a Disney, Bart Decrem, le-a dat sfaturi marti seara tinerilor romani care isi doresc o cariera in domeniul aplicatiilor sau jocurilor.

"Cei care au creat Angry Birds au facut inainte 50 de aplicatii fara noroc, cei cu Candy Crush au facut 20-30 de jocuri pana sa cunoasca succesul", a spus marti la Bucuresti belgianul Bart Decrem, Senior Vice President Disney, la o intalnire avuta la TechHub cu creatorii de aplicatii mobile din tara noastra.

Daca ai si tu o idee de aplicatie, inscrie-o in concursul Smart Nation! Poti castiga premii.

Decrem, responsabil in prezent de jocurile pentru smartphone-uri si tablete realizate de Disney, spune ca "succesul in viata e insumarea lucrurilor pe care le inveti din esecuri". La evenimentul organizat de Romanian Game Developers Association, el vorbit despre strategia Disney pentru dezvoltarea jocurilor pentru dispozitivele mobile si despre modul in care aceasta poate fi utilizata de startupuri pentru a crea jocuri cu milioane de utilizatori.

Decrem face parte din echipa care a realizat unul dintre cele mai cunoscute jocuri cu teme muzicale din toate timpurile, Tab Tap Revenge, ajuns numarul 1 la inceputurile App Store. Un alt succes inregistrat de echipa sa este Where's My Water, joc care si-a pastrat mult timp pozitia de lider in clasamentul aplicatiilor descarcate de utilizatorii iPhone-urilor.

 

Secretele unei aplicatii de succes

90% din aplicatiile din App Store sunt jocuri, spune Decrem. Simplitatea, calitatea superioara si implicarea sociala sunt cateva dintre ingredientele care se regasesc intr-un joc de succes, a mai declarat vicepresedintele Disney.

Jocul trebuie sa fie interesant. Daca e ceva la care te astepti, nu va face mare lucru - Bart Decrem

Decrem prefera sa dezvolte jocurile folosind echipe mici, intai pentru un singur sistem de operare. La final, echipa se mareste, iar jocul ajunge sa fie scris si pentru celelate OS-uri. Apoi se face integrarea cu retelele sociale.

Una dintre etapele pe care insista echipa lui este cea de testare. Cate 10 oameni joaca in fiecare zi noile titluri si le transmit developerilor care sunt nivelurile placute si care ii enerveaza, pentru a ajusta gradul de dificultate. Intotdeauna dupa un nivel complicat, urmeaza cateva mult mai simple, spune Decrem. 

Dupa ce faci un joc de succes, poti sa vii cu mai multe variatiuni pe aceeasi tema, in genul Angry Birds Space, Angry Birds Star Wars si altele.

Dar sa ai o idee interesanta de aplicatie sau de joc nu iti garanteaza succesul, spune Decrem, care a dat ca exemplu jocul AppMATes, facut de Disney:

Cu toate ca pare cool sa conduci o masinuta pe ecranul unui iPad, o astfel de aplicatie va fi descarcata de putina lume. Cei care vor sa se joace, trebuie nu doar sa aiba un iPad, ci si sa se deplaseze pana la un magazin ca sa-si cumpere masinuta, lucru pe care putini l-au facut, din comoditate.

Share articol: