Aparatul de zbor are tehnologie de ultima ora si dimensiuni impresionante.
Presiunea este foarte mare in fabrica Boeing, unde se asambleaza modelul 787, care intampina intarzieri de productie si probleme legate de baterii. In ciuda acestor intarzieri, compania continua sa conceapa noi modele de avioane care consuma mai putin combustibil si sunt mai eficiente.
O tehnologie de ultima ora ar putea ajuta mult si aviatia. Iata telefoanele care se repara singure, pe portalul Smart Nation de la UPC
Modelul curent, 787-8, a facut primul zbor in decembrie 2009, dar a fost scos din folosire temporar anul acesta din cauza unor probleme cu bateria, ce facea sa se topeasca sau sa ia foc unele componente din jur. 70 de aeronave din toata lumea au fost tinute la sol pentru reparatii, dupa aceste sesizari.
Momentan, compania lucraza la modelul 787-9 ce rezolva toate aceste probleme si lungeste avionul cu aproape 7 metri, fapt care permite transportarea a cu 40 de pasageri mai mult decat modelul precedent, cu 290 de scaune pentru calatori. O alta imbunatatire majora este autonomia zborului, unde se adauga aproape 500 de kilometri ce pot fi parcusi in aer fata de modelul precedent 787-8. Noul 787-9 poate parcurge 13.700 de kilometri fara escala.
Chiar daca abia a lansat modelul 787-9, compania Boeing nu se lasa asa usor. La show-ul aviatic din Paris ce a avut loc in luna Iunie, a fost anuntat un model nou, care va purta cel mai probabil numele de 797-10. Viitorul avion va fi mai mult cu inca 6 metri si va adauga 40 de locuri pentru pasageri.
Compania nu s-a apucat inca de constructia modelului 787-10, dar le-a deschis portile jurnalistilor pentru a surprinde constructia modelului 797-9.
Primele Boeing 787-9 vor ajunge la companiile aeriene abia la mijlocul anului viitor. Pana atunci asteptam si urmatoarele lansari ale companiei Boeing, care sigur vor revolutiona zborul.