Brasovenii de la Allview au prezentat, miercuri, doua smartphone-uri care intrec in specificatii tehnice multe dintre gadgeturile momentului.
Brasovenii de la Visual Fan, companie care produce gadgeturile Allview, au lansat, miercuri, in Romania doua smartphone-uri dual SIM cu specificatii generoase, care se vor vinde la preturi adaptate pietei din tara noastra.
Allview P4 Alldro, un single-core cu ecran Super AMOLED Plus, si Allview P5 Alldro, cu procesor dual-core, dar display IPS, vin sa consolideze pozitia companiei romanesti pe piata telefoanelor mobile cu doua SIM-uri.
Smartphone-urile cu care brasovenii vor sa cucereasca Occidentul
Punctul forte al Allview P4 Alldro este ecranul: un Super AMOLED Plus multitouch capacitiv de 4,3 inch la o rezolutie de 480x800px. Aparatul are o camera foto de 8MP cu un obiectiv din 5 straturi de lentile cu filtru IR hybrid, cu ajutorul careia face fotografii HDR si filmeaza HD (720p). Telefonul are numai 9,8 mm grosime, iar sistemul de operare este Android 4.0 Ice Cream Sandwich. Apelurile vocale se fac fie prin intermediul celor doua SIM-uri, fie prin Internet, cu aplicatii de tip VoIP, cum sunt Skype sau Yahoo!Voice.
Celalalt model, Allview P5 Alldro este primul smartphone dual SIM cu procesor dual-core si sistem de operare Android 4.0.4, sustine producatorul. Procesorul Cortex A9, cu doua nuclee, este recunoscut prin capabilitatea de procesare simultana si rapida a mai multor aplicatii. Allview P5 vine cu un display capacitiv IPS de 4,3 inch la rezolutia 480x800px, care ofera unghiuri de vizibilitate mult mai mari fata de un display obisnuit.
Si pentru ca securitatea pe mobil va fi tot mai importanta in anii urmatori, brasovenii de la Allview au dat mana cu alti romani, specialistii de la Bitdefender, care au dotat smartphone-urile cu varianta premium a antivirusului, valabila 90 zile, dar cu optiune de prelungire.
Allview P4 este disponibil de miercuri, 8 august 2012, la un pret recomandat de 1299 Lei. Allview P5 va fi lansat in curand si va avea, cel mai probabil, un pret chiar mai scazut.
Cele doua dual SIM-uri se vor vinde in Romania, dar si in Germania, in Spania, Olanda si in alte tari din Uniunea Europeana.
Soft-uri romanesti, componente asamblate in China
De ce a optat compania romaneasca pentru un single-core cu Super AMOLED Plus si un dual-core cu display IPS? Combinatia Super AMOLED - dual-core ar fi fost prea scumpa pentru buzunarele cumparatorilor din Romania, dupa cum spune Adrian Visan, Development Manager: "Decizia de a produce aceste telefoane in specificatia existenta a fost luata si din pretul de cost al ecranului Super AMOLED, care este mult mai mare decat in cazul IPS, si atunci produsul cu dual-core si AMOLED ar fi fost mult prea scump pentru piata noastra, din Romania, care este target-ul nostru. Dar vom incerca sa integram in viitor aceasta solutie de AMOLED inclusiv pe dual-core".
Cele doua telefoane au fost asamblate in China, insa Visan sustine ca partea care tine de soft, in fapt cea care face diferenta, s-a realizat in mare masura la noi. "Noi producem foarte mult soft la Brasov. Multe dintre inovatii sunt realizate cu colaboratorii nostri de hard, ca altfel nu se poate. Am reusit integrarea unei mari facilitati, aceea de a putea folosi telefonul avand trafic de date pe un SIM si voce pe cel de-al doilea SIM, simultan. Practic telefonul devine full operational pe ambele SIM-uri, in acelasi timp. Din cate stiu eu, nu mai exista un alt telefon cu aceasta facilitate", spune el.
UPDATE: Aflat in teste la yoda.ro, telefonul nu a reusit sa demonstreze ca e capabil sa faca trafic de date de pe un SIM, in timp ce de pe celalalt SIM se efectueaza o convorbire telefonica. REVIEW
Ce credibilitate au companiile romanesti in Europa
Compania are drept piata principala Romania, insa 10-15% din cifra de afaceri provine din vanzari in strainatate. A doua piata importanta va fi Germania, unde exista deja o filiala care isi face simtita prezenta. Concomitent, compania va incerca sa isi dezvolte afacerile in Olanda, dar si in Spania, Italia sau Bulgaria.
Deocamdata cel putin, strainii sunt reticenti cand aud ca urmeaza sa faca treaba cu o firma de la noi. Alin Niscov, Sales Manager, explica: "Problema noastra, a romanilor, e credibilitatea. Ni se spune: <<Ce produs interesant! Ce frumos! Si ati integrat si tehnologia asta... De unde sunteti? Din Romania? Aaah...>> Exact asta e reactia! Incet-incet trecem peste aceste obstacole. Lucrurile se si vad. In Olanda suntem prezenti, dar si in Spania, in Germania, in Slovacia, in Italia, in Bulgaria si in Republica Moldova. De anul acesta ne focusam mai mult pe pietele externe"