Compania aflata pe locul doi avanseaza, insa, mai puternic.
Apple este, in acest moment, cel mai valoros brand din lume, fiind evaluat in acest an la 185 miliarde de dolari, cu 1% mai mult comparativ cu 2012, in timp ce Google, plasat pe pozitia a doua, a avansat cu 5%, la 113,67 miliarde de dolari, potrivit studiului BrandZ Top 100, citat de Mediafax.
Valoarea combinata a brandurilor din Top 100 se situeaza la 2.600 de miliarde de dolari, in urcare cu 77% fata de 2006, arata studiul, realizat de compania Millward Brown Optimor pentru grupul WPP.
Podiumul este completat de IBM, cu 112,54 miliarde de dolari. Google a facut schimb de locuri cu IBM, care ocupa in precedenta editie a studiului locul secund.
Companiile din telecom si sectorul tehnologic continua sa domine topul, cu 29 de branduri cu o valoare cumulata de peste 1.000 de miliarde de dolari.
Dintre cele mai valoroase 10 branduri din lume, sase provin din IT si telecom: Apple, Google, IBM, AT&T, Microsoft si China Mobile.
Apple, Google si IBM sunt urmate de McDonald's (90,26 miliarde dolari), Coca-Cola (78,42 miliarde de dolari), AT&T (75,51 miliarde de dolari), Microsoft (69,8 miliarde de dolari), Marlboro (69,38 miliarde de dolari), Visa (56,06 miliarde de dolari) şi China Mobile (55,37 miliarde dolari). Micosoft a inregistrat cea mai mare scadere, de 9%.
Samsung, concurentul principal pentru Apple pe piata smartphone, se afla abia pe poziţia 30, cu un brand evaluat la 21,4 miliarde de dolari, in urcare insa cu 51% fata de anul anterior. Grupul sud-coreean a urcat 25 de locuri comparativ cu anul trecut.
Facebook a coborat 12 locuri si a ajuns pe 31, dupa ce valoarea brandului a scazut cu 36% intr-un an, la 21,26 miliarde de dolari. Î
Yahoo se afla pe pozitia 92, cu o valoare a brandului de 9,83 miliarde de dolari.