Insusi directorul general Tim Cook a iesit la declaratii.
Directorul general al Apple, Tim Cook, a cerut scuze consumatorilor chinezi pentru confuziile cauzate de politica de garantie a produselor, dupa mai bine de doua saptamani de critici din partea presei de stat din China, anunta Mediafax.
Compania verifica politica de garantie pentru iPhone 4 si iPhone 4S si simplifica explicarea acesteia, precum si a modului in care clientii pot transmite reactii, a afirmat Cook intr-o scrisoare postata pe site-ul Apple din China.
"Suntem constienti ca, din cauza unei comunicari externe insuficiente, unii considera Apple o companie aroganta, care nu acorda atentie sau este indiferenta la reactiile consumatorilor. Prezentam scuze sincere pentru orice neajuns si neintelegere", a spus el.
Criticile la adresa Apple au inceput pe 15 martie, odata cu difuzarea unei emisiuni anuale despre siguranta si drepturile consumatorilor de catre televiziunea de stat. Emisiunea a criticat compania americana pentru serviciile oferite, inclusiv pentru ca nu ofera un iPhone nou, cu un an garantie, in cazul unor reparatii majore.
Apple va inlocui modelele iPhone 4 si iPhone 4S cumparate in China cu telefoane noi in cazul unor reparatii capitale si va acorda o garantie de un an, a afirmat Cook. Compania va asigura si pregatirea corespunzatoare furnizorilor de service, pentru a explica noua politica de garantie.
iPhone 5, ultimul model Apple, are deja in China o garantie precum cea care va fi introdusa pentru iPhone 4 si iPhone 4S. Popularitatea de care se bucura Apple si alte branduri straine pe piata chineza le face tinte pentru atacuri.
Yum Brands, care detine lantul fast-food KFC, precum si Wal-Mart Stores sau Gucci au avut parte de critici similare din partea presei de stat din China, din cauza unor produse sau probleme legate de conditiile de munca.