Pentru o industrie de peste 350 de miliarde de euro în 2017, cu peste 6 miliarde de telefoane care vor fi în circulație până în 2020, modul în care un cumpărător își alege telefonul mobil contează foarte mult.
De ani de zile, Apple, Samsung, Sony, HTC, LG, Huawei și alți producători aleargă să urce pe primul loc în topul opțiunilor utilizatorilor, iar pentru asta au avut nevoie de răspunsul la o întrebare simplă: ce îl convinge pe un cumpărător să aleagă un anume smartphone?
Aici intervine un studiu realizat de specialiștii ed la Universitatea din Sevilla și Universitatea Catolică North Chile, care au intervievat 390 de persoane din Brazilia și Chile pentru a analiza comportamentul lor atunci când achiziționează un telefon mobil.
În primul rând, 76% dintre cei care au participat la acest studiu au declarat că preferă sistemul de operare Android, 21% iOS, pentru ca ceilalți să folosească alte sisteme de operare pentru mobil.
Studiul a concluzionat că modul în care un telefon arată este mai important decât performanța acestuia. „Cu cât imaginea de prezentare este mai atractivă, iar designul telefonului este pe măsură, cu atât între aparat și utilizator se stabilește o relație emoțională mai puternică, ceea ce va influența comportamentul de cumpărare”, au declarat profesorii universitari care au condus la acest studiu.
Francisco Javier Rondan, profesor la Universitatea din Chile mai explică: „Am observat că valoarea sau statutul social pe care un telefon îl oferă contează mai puțin pentru consumator”, același lucru aplicându-se și în cazul culorii telefonului.
În limbaj mai simplu, forma telefonului și mărimea acestuia sunt cei ma importanți factori în decizia de cumpărare. Nu este de mirare astfel că telefoanele au evoluat de la 5 inch la adevărate phablets.
Rămâne de văzut ce se va schimba odată cu tehnologia telefoanelor care se pot plia.
Sursă foto: Pexels.com