Un raport realizat de compania Blancco prezintă cât de frecvent s-au stricat telefoanele mobile în primele luni ale acestui an.
Potrivit documentului, 18.9% dintre telefoanele cu Android s-au defectat, comparativ cu doar 15,1% dintre modelele cu iOS, scrie Phone Arena.
Dintre acestea, cele mai multe probleme au fost întâlnite la telefoane Samsung - 27,4%, apoi la iPhone 6 - 22% și iPhone 6s - 16%.
Problema întâlnită la iPhone 6 și 6s este cunoscută încă din 2016, când foarte mulți utilizatori au început să raporteze stricarea ecranului tactil, din cauza unei linii gri orizontale care apărea pe display.
La aceasta se adaugă și decizia Apple de a încetini performanța modelelor mai vechi de iPhone, pentru a le menaja bateria, ceea ce a dus la un adevărat scandal în care este implicat producătorul american, mulți utilizatori dând în judecată compania.
După Samsung, alți producători de telefoane Android care au avut raportată o rată mare a defecțiunilor sunt Xiaomi (14,2%) și Motorola (9,6%).
Studiul a inclus telefoanele trimise companiei pentru testare și resetare, în perioada ianuarie-aprilie 2018. Dintre acestea, peste 74% dintre telefoanele cu iOS rulau versiunea iOS 11, iar 52% dintre modelele cu Android aveau instalată versiunea Android Nougat, nu Oreo, care este cea mai nouă versiune.
La telefoanele cu iOS, cele mai multe probleme au fost întâlnite la conexiunea Wi-Fi și Bluetooth. La modelele Android problemele raportate au fost la nivelul performanței telefonului, apoi legate de camera foto, de microfon și de încărcarea bateriei.
Anul acesta, 34% dintre telefoanele Android au avut probleme legate de performanță în primele luni ale anului, față de numai 10% în aceeași perioadă a anului trecut.