Principalii castigatori au fost producatorii chinezi Huawei si ZTE, dar si grupul sud-coreean LG.
Cota de piata a Apple dupa vanzarile de smartphone-uri la nivel global a scazut in trimestrul al doilea la 13,6%, cel mai redus nivel din ultimii trei ani, fata de 16,6% in perioada corespunzatoare a anului trecut, pe fondul cresterii in popularitate a marcilor chineze cu preturi mai mici.
Apple a livrat 31,2 milioane de smartphone-uri in trimestrul al doilea, in timp ce Samsung s-a mentinut lider de piata cu 76 milioane de unitati livrate si o cota de 33,1%, potrivit datelor companiei de cercetare de piata Strategy Analytics, citate de Bloomberg, citat de Mediafax.
Astfel, volumul vanzarilor Apple a crescut cu 20% in perioada analizata, fata de un avans de 47% la nivelul pietei. Principalii castigatori au fost producatorii chinezi Huawei si ZTE, dar si grupul sud-coreean LG.
LG a urcat pe locul al treilea dupa Samsung si Apple, cu o cota de piata de 5,3%, urmat de ZTE cu 5% si Huawei cu 4,8%, potrivit Strategy Analytics.
Intr-un top realizat de compania de cercetare de piata IDC, Samsung si Apple sunt urmate de LG, Lenovo si ZTE.