Se anunta schimbari importante pe piata smartphone-urilor.
Samsung a anuntat recent ca a vandut cu 40% mai putine telefoane Galaxy S5 decat a prezis compania si cu 4 milioane de unitati mai putin decat reusise cu un an inainte cu Galaxy S4. Pe langa problema majora pe care orice companie ar avea atunci cand produce mai multe telefoane decat sunt vandute, declinul in interesul fata de ultimul telefon varf de gama al celor de la Samsung va afecta toate celelalte smartphone-uri, scriu cei de la Forbes.
Apple a reusit sa evite aceasta problema in 2014 odata cu marirea display-ului, insa fara alte inovatii, iPhone-ul va suferi si el aceeasi soarta. Iar cifrele publicate de IDC arata ca 2014 a fost prima data cand iPad-ul a avut un declin la vanzari. Iar motivul este simplu - iPad Air 2 si iPad Mini 3 nu ofera suficient pentru a-i convinge pe consumatori sa faca upgrade-ul.
Interesant este si faptul ca Samsung nu a avut parte de bataile de cap dupa lansarea Galaxy S4, in comparatie cu cele pe care le-a avut Apple dupa lansarea iOS8 si iPhone 6. #bendgate, ecranul care se zgarie foarte usor si o problema care afecta conectarea la Wi-Fi. Acestea au fost problemele Apple, in timp ce Samsung a fost lipsita de astfel de neplaceri. Vor avea oare probleme din acest an un impact asupra anului viitor?
Cei de la Samsung le-au dezvaluit celor de la Forbes la putin timp dupa lansarea S5 ca un astfel de declin este inevitabil intr-o anumita masura, viitorul fiind al ideilor noi. Device-uri precum Note 4 si Note Edge sunt cele care duc la cresterea Samsung.
Intrebat de ce crede ca Note 4 a avut cifre mai bune la pre-comanda fata de S5, Presedintele Samsung in Marea Britanie, Andy Griffiths, a spus: "Ce faci atunci cand ai de-a face cu o piata matura? E grozav ca ai ubicuitate, o piata uriasa care a ajuns la apogeu, si mereu treci prin acest an de tranzitie, in orice sector de produse in care am lucrat de-a lungul multor ani s-a ajuns la un punct unde traiectoria de vanzari se incheie pentru ca produsul e adoptat si trebuie sa faci tranzitia care un substituit si o piata upgradata.
Sa-i motivezi pe oameni sa faca upgrade-ul si sa inlocuiasca, ei vor ceva diferit. In cazul televizoarelor, de exemplu, al doilea trebuie sa fie mai mare, trebuie sa fie mai bun, oamenii urmaresc calea upgrade-ului foarte natural, dar dupa prima lor experienta vor ca urmatoarea sa fie mult imbunatatita" a spus Griffiths.
Pe seama succesului reprezentat de Note 4, Griffiths spune: "raspunde oarecum la unele dintre acele intrebari, in timp ce S5 este ceva de genul: stii genul ala de produs, iata-l pe ultimul, e grozav. Numai ca nu spui nimic cu adevarat nou" in timp ce Note 4 "ii motiveaza pe oameni sa revina pe piata".
In ciuda vanzarilor dezamagitoare, cei de la Forbes scriu ca nu exista vreo situatie in care Samsung sa nu vanda actualul stoc de Galaxy S5 produs. Insa urmatoarea miscare logica pentru Samsung este ca urmatorul Galaxy, S6, sa fie radical schimbat astfel incat sa entuziasmeze piata asa cum a facut-o Note.
Aceasta viziune a celor de la Samsung pare sa aiba si sprijinul Apple. In acest an, Apple a decis sa lanseze 2 produse de top, ceea ce arata ca acestia au calculat ca un singur telefon lansat nu va putea insemna o continuare a cresterii si, dupa spusele lui Griffiths, sa ii convinga pe oameni sa faca upgrade-ul. Noile functii ale ultimului iPhone nu il diferentiaza foarte mult de modelul de anul trecut. NFC este pentru consumatori si, la fel ca un heart-rate monitor, nu ii va convinge pe oameni.
Desi profiturile celor de la Samsung sunt in declin in acest an, popularitatea in crestere a Galaxy Note 4, entuziasmul din jurul Galaxy Edge si tranzitia catre un Galaxy Alpha din metal sugereaza ca cei de la Samsung sunt departe de a fi in pana de idei. In ceea ce priveste Note Edge, acesta este un telefon foarte important nu pentru ca va avea vanzari record, el fiind oricum disponibil doar pe anumite piete, ci pentru ca arata ca se ia in considerare ce urmeaza in lumea smartphone-urilor.
Ceea ce ne arata insa cei de la Samsung este ca viitorul nu va fi unul usor pentru producatorii de telefoane mobile. Tehnologia are un moment de franare si noile inovatii se dovedesc mereu a fi viclene. De asemenea, exista atat de multe telefoane grozave pe piata incat e normal ca profitul sa fie impartit. Samsung are insa un avantaj pentru ca se bucura de succes cu telefoane care sunt unice, cu tehnologii precum ecrane curbate. Ce va face Apple in continuare pentru a-si mentine vanzarile la un nivel inalt?