În 2019, Huawei s-a bucurat de un succes destul de mare, în ciuda restricțiilor comerciale impuse de Statele Unite, dat fiind faptul că a reușit să mai lanseze câteva dispozitive cu serviciile Google Play până în luna mai. Însă perspectivele pentru 2020 nu sunt deloc îmbucurătoare, iar chinezii se așteaptă deja la ce e mai rău.
Engadget arată că producătorul se așteaptă ca vânzările de smartphone-uri să scadă cu 20% în 2020, în primul rând din cauza sancțiunilor comerciale.
Sursele citate de presa internațională argumentează că declinul va apărea din cauza vânzărilor mult mai mici în Europa, dar și pe piețele internaționale, în general. Pentru acest an, Huawei estimează livrări de 190 de milioane de unități, comparativ cu 240 de milioane în 2019.
Situația nu este, totuși, o surpriză, dacă ne gândim că acum compania nu mai poate lansa smartphone-uri cu serviciile Google integrate, iar asta este un mare dezavantaj pentru utilizatori. Vânzările din 2019 au fost susținute și de numărul mare de device-uri pe care chinezii au inclus aplicațiile Google, înainte de intrarea în vigoare a interdicției.
În schimb, compania mizează pe platforma sa Huawei Mobile Services, una nu foarte populară încă, așadar nu e o surpriză că estimează deja vânzări mai slabe. Mai ales că 2020 chiar va fi primul an fără niciun smartphone cu suport Google Play.
Oricum ar fi, Huawei se luptă cu rivali precum Samsung, Xiaomi sau Oppo, companii care, pe lângă hardware-ul de ultimă generație, aduc și serviciile Google, așa că producătorul chinez pleacă, din start, cu un dezavantaj.
În acest moment, toată atenția este pe seria Huawei P40 care se va lansa pe 26 martie și care va aduce primele flagship-uri fără aplicațiile americanilor. Rămâne de văzut cum va fi primită și dacă va reuși cumva să răstoarne statisticile.