Samsung a evoluat sub asteptari pe segmentul de telefoane si se confrunta cu stagnarea cererii pentru televizoare, piata pe care ocupa de asemenea pozitia de lider
Samsung, cel mai mare producator de electronice la nivel mondial, a inregistrat in trimestrul al doilea un profit net de 6,8 miliarde dolari, in urcare cu 50% fata de perioada corespunzatoare a anului trecut, insa sub estimarile analistilor, pe fondul scaderii cererii pentru smartphone-uri premium.
Profitul net dupa reglarea intereselor minoritare a avansat la 7.580 miliarde woni (6,8 miliarde dolari), de la 5.050 miliarde woni in al doilea trimestru al anului trecut, potrivit unui comunicat transmis vineri de Samsung Electronics.
Media estimarilor analistilor indica un castig de 8.020 miliarde woni (7,2 miliarde dolari), potrivit Bloomberg, citaat de Mediafax.
Vanzarile de smartphone-uri premium, cel mai profitabil segment al pietei, incetinesc semnificativ din cauza cererii tot mai reduse pe fondul apropierii pietelor dezvoltate de maturitate. Totodata, Samsung se confrunta cu stagnarea cererii pentru televizoare, piata pe care ocupa de asemenea pozitia de lider.
Principalii castigatori ai saturarii pietei smartphone-urilor in tarile bogate sunt producatorii chinezi low-cost, precum Huawei, avand in vedere ca pietele de crestere, precum India si China, avantajeaza produsele cu preturi mai mici.
Vanzarile Samsung Electronics in trimestrul al doilea s-au incadrat in asteptarile pietei, la 57.500 miliarde woni (51,7 miliarde dolari).
Actiunile Samsung, care reprezinta 18% din capitalizarea indicelui Kospi al bursei de la Seul, au scazut vineri cu 0,7% dupa pierderi de 13% in luna iunie.
Samsung controleaza aproape o treime din piata smartphone-urilor, urmata de Apple si, la mare distanta, de producatorii chinezi.
Pretul mediu al smartphone-urilor comercializate a scazut cu 16% de la inceputul anului trecut, de la 450 dolai la 375 dolari, potrivit datelor companiei de cercetare de piata IDC.