Evolutia tehnologiei influenteaza constant modul in care se realizeaza comunicarea: aceasta este simpla, instanta si accesibila tot mai multor oameni. Se pot trimite documente, clipuri si imagini oriunde in lume, instant, la costuri minime. Instrumentele actuale fac posibile lucratul de la distanta sau colaborari internationale. Aceste schimbari au loc inclusiv in organizatii, modul de lucru din zilele noastre evoluand rapid si continuu pentru angajati.
Studiile arata ca in Marea Britanie sunt aproximativ 1 milion de persoane care lucreaza online, de acasa. Statisticile Eurostat din 2015 sustin ca mai putin de 1% din totalul angajatilor din Romania au posibilitatea oferita de angajator de a lucra de acasa, fie si ocazional. Tendintele locale se indreapta catre o limita tot mai neclara intre timpul petrecut la munca si cel personal.
Anual apar mii de noi unelte si programe inovative create cu scopul de a optimiza procesele de lucru. Reprezentantii companilor au o sarcina tot mai dificila in a fi in pas cu tehnologiile moderne, cu atat mai mult cu cat acestea trebuie sa se potriveasca industriei in care activeaza si culturii organizationale pe care o reprezinta. Potrivit Walden University College of Management and Technology, comunicarea prin email, mesaje instante sau chiar prin retele sociale au fost printre cei mai importanti influentatori in toate aspectele unui business. Progresul tehnologic a dus la inlocuirea memo-urilor sau faxurilor de emailuri, telefoanele si tablete faciliteaza lucrul in afara biroului, iar pastrarea informatiei in sistem cloud in locul calculatoarelor face ca informatia sa fie accesibila oriunde oricui.
Nathan Waterhouse, fondatorul platformei inovative de lucru colaborativ OI Engine, va vorbi la Bucuresti pe 5 octombrie in cadrul expo-conferintei Internet & Mobile World despre tendintele globale de lucru. Punctul central al prezentarii lui se axeaza pe creativitatea la locul de munca, in contextul schimbarilor rapide ale tehnologiei. Matt Tucker, Harvard Business School, spune despre produsul IDEO ca sunt combinate cu succes doua dintre cele mai importante unelte ale lumii digitale: inteligenta multimilor de oameni si procesul de gandire creativ, oferind astfel noi insight-uri si strategii de salvare a cheltuielilor pentru toti stakeholderii implicati.
James Bidwell, CEO Springwise, va vorbi in cadrul IMWorld pe 5 octombrie despre experienta sa prin colaborarea cu profesionisti din 190 de state, avand o perspectiva unica la nivel global asupra inovatiei in organizatii. Bidwell declara: „Echipa Springwise testeaza mii de unelte anual, toate create cu rolul de a ne face viata mai usoara. Cu toate acestea, multe dintre acestea ne ingreuneaza activitatea si ne cer mai mult timp. Noi folosim cel mai des Dropbox, Slack si Evernote pentru lucru colaborativ eficient si Prezi pentru prezentari atractive. Primind idei din 190 de tari, este foarte important ca echipa Springwise sa se poata concentra si sa fie eficienta.”
Daniele Fiandaca, co-fondator Creative Social, un club gobal care aduce impreuna brand leaders si creativi din toata lumea va prezenta in aceeasi zi in cadrul scenei de Marketing si Inovatie a IMWorld. Daniele abordeaza subiectul noilor platforme de tehnologie, precum inteligenta artificiala sau neuroplasticitate, si impactul pe care acestea il au asupra businessului din perspectiva crearii unei culturi organizationale care stimuleaza creativitatea angajatilor.
In functie de prioritatile de business, reprezentatii companiilor analizeaza impactul acestor unelte prin prisma productivitatii angajatilor. Pe de alta parte, ca in cazul Springwise de exemplu, se urmareste respectarea valorilor companiei: organizatia fiind membra 1% for the Planet, prin care doneaza 1% din profit catre cauze de mediu, se urmareste ca metodele de lucru inovative (recrutare prin realitate virtuala sau micro-birouri in padurile din Olanda) sa respecte acest indicator.
In cadrul editiei Internet & Mobile World din acest an vor participa peste 130 de companii cu peste 1,800 de solutii IT& tech din domeniile infrastructura, securitate, device-uri, IoT (Internet of Things), digital marketing, e-commerce, software pentru business si solutii cloud. Intre 5-6 octombrie, 8,000 de reprezentanti de business vor gasi solutiile potrivite pentru optimizarea proceselor de lucru pentru angajati, vor putea programa intalniri de networking prin aplicatia MyConnector si vor invata din exemplele de bune practici exemplificate de speakeri.
Participarea pentru cele 2 zile se face pe baza biletelor achizitionate in prealabil. Accesul in spatiul expozitional este gratuit, pe baza de preinregistrare, biletele putand fi accesate prin completarea unui chestionar pe site-ul www.imworld.ro. Pachetele speciale de acces pe scenele de continut sunt insa limitate, putand fi achizitionate tot pe site-ul evenimentului, in limita disponibilitatii. Pana joi, 22 octombrie, biletele pot fi achizitionate la valoare redusa, pretul acestora urmand sa creasca cu pana la 20%.
In acest an, IMWorld este co-locat cu EuroCloud Forum, cel mai mare forum al industriei de cloud europeana. Detalii despre EuroCloud Forum si inscrierea pentru eveniment e disponibila la forum.eurocloud.org.