Oamenii de știință au descoperit un super-Pământ care ar trebui să fie studiat mai îndeaproape, care orbitează în jurul unei stele mici și roșiatice și care, conform standardelor astronomice, este destul de aproape de noi - la doar 137 de ani lumină. Același sistem ar putea găzdui și o a doua planetă de mărimea Pământului.

Planeta mai mare, denumită TOI-715 b, are o lățime de aproximativ o dată și jumătate comparativ cu Pământul și orbitează în zona locuibilă din jurul stelei sale părintești. Aceasta este distanța față de stea care ar putea oferi planetei temperatura potrivită pentru ca apa lichidă să se formeze pe suprafața sa. Mai mulți alți factori ar trebui să se alinieze, desigur, pentru ca apa de la suprafață să fie prezentă, în special existența unei atmosfere adecvate. Dar zona locuibilă o plasează într-o poziție privilegiată, cel puțin după măsurătorile aproximative efectuate până în prezent.

La nivel general, astronomii încep să scrie un nou capitol în înțelegerea exoplanetelor - planete aflate dincolo de sistemul nostru solar. Cele mai noi instrumente spațiale, inclusiv cele de la bordul telescopului spațial James Webb al NASA, sunt concepute nu doar pentru a detecta aceste lumi îndepărtate, ci și pentru a dezvălui unele dintre caracteristicile lor - de la compoziția atmosferelor, la structura lor, care ar putea oferi indicii despre posibila prezență a vieții.

Super-Pământul recent descoperit, TOI-715 b, ar putea să-și facă apariția la momentul potrivit. Steaua sa principală este o pitică roșie, mai mică și mai rece decât Soarele nostru, iar în momentul de față reprezintă cele mai mari șanse pentru a găsi planete locuibile.

Dacă se confirmă în acest sistem și existența celei de-a doua posibilă planetă, cea de dimensiunea Pământului, ar deveni cea mai mică planetă aflată într-o zonă locuibilă descoperită de TESS până acum. Descoperirea a depășit, de asemenea, așteptările timpurii pentru TESS prin găsirea unei lumi de dimensiunea Pământului în zona locuibilă.