Celebrul complex de telescoape ALMA i-a ajutat pe oamenii de stiinta sa gaseasca aceasta uriasa "uzina"

Particulele din jurul unei stele tinere se aduna laolalta, acesta este misterul care invaluia pana acum nasterea planetelor si a cometelor. O astfel de "capcana de praf", care ajuta la formarea corpurilor ceresti, a fost descoperita de astronomii olandezi cu ajutorul ALMA, Atacama Large Millimeter/Submillimeter Array.

Descoperirile anterioare, pentru care s-a folosit telescopul ESO, au aratat ca mici particule emise de stelele tinere ajuta la formarea cozii cometelor. Ceea ce au gasit olandezii acum se poate descrie printr-o mare regiune in care particulele de praf cosmic sunt "silite" sa se izbeasca unele de celelalte pentru a forma corpuri ceresti.

Mai multe simulari realizate pe computer au demonstrat ca presiunile foarte mari la care este expusa "capcana de praf" provin de la emisiile de gaz rezultate din lovirile dintre particulele de praf cosmic. Se stie ca o mare parte din corpul unei comete este compus din gaz.