Pe măsură ce populația lumii continuă să crească, la fel se întâmplă și cu presiunea asupra mediului înconjurător. Printre factorii de stres din acest punct de vedere se numără producția de alimente.

Această metodă este încă la început, dar carnea cultivată în laborator ar putea fi un mijloc de a reduce presiunea - iar oamenii de știință coreeni tocmai au găsit un mod inovator de a o produce. Aceștia au inventat un nou aliment hibrid, format din celule de grăsime și mușchi de bovine cultivate în interiorul unor boabe de orez.

Rezultatul seamănă cu o combinație ciudată de carne tocată și orez, cu boabe roz și lipicioase. Dar, potrivit unei echipe conduse de bioinginerul Sohyeon Park de la Universitatea Yonsei, acest amestec este bogat în nutrienți și, deși producerea sa actuală necesită puțină muncă, ar putea într-o zi să ușureze presiunea alimentară.

Orezul este format în proporție de aproximativ 80 la sută din amidon, restul de 20 la sută fiind proteine și alți nutrienți. Este un aliment de bază excelent pentru alimentație, dar cercetătorii s-au gândit că ar putea exista o modalitate de a-l face să fie și mai consistent.

În laboratoare, oamenii de știință folosesc adesea o matrice artificială pentru a obține diferite țesuturi și organe. Park și colegii săi s-au gândit că, fiind atât de poros, orezul ar putea îndeplini aceeași funcție, acționând ca structură pe care celulele animale crescute în laborator pot construi țesuturi.

Mai întâi, au acoperit boabe de orez cu gelatină alimentară de pește și enzime alimentare pentru a ajuta celulele să maximizeze cantitatea de material care se agață și crește pe orez. Apoi au însămânțat boabele de orez cu celule stem de mușchi și grăsime de vacă și le-au lăsat să crească într-o cutie timp de 9-11 zile.

La sfârșitul perioadei de cultivare, cercetătorii au testat orezul pentru a-i studia structura și conținutul nutrițional. Ei au descoperit că hibridul de orez cu carne de vită era atât mai ferm, cât și mai fragil decât orezul obișnuit.

Mai important a fost modul în care s-a schimbat profilul nutrițional al orezului. Orezul hibrid a avut un conținut semnificativ mai mare de proteine și grăsimi - cu 8% mai multe proteine și cu 7% mai multe grăsimi - decât orezul netratat. Poate părea puțin, dar, cu ajutorul unor ajustări, ar putea crește și mai mult. În forma actuală, orezul cu carne (sau carnea cu orez) ar fi mai puțin costisitor de produs decât carnea de vită pe gram de proteine, atât din punct de vedere al emisiilor, cât și al banilor.

Ceea ce rămâne acum este să perfecționăm procesul de producție pentru a reduce timpul necesar pentru a produce orez hibrid. De asemenea, echipa ar putea experimenta cu maximizarea absorbției de material celular în boabele de orez, care sunt remarcabil de receptive la acest proces.