O noua cercetare arata ca mancatul impiedica gura si si buzele sa pronunte numele noi, chiar si numele unor produse.
Un studiu realizat in Germania arata ca punga cu popcorn este cea mai buna aparare impotriva "spalarilor pe creier" facute de reclamele de dinaintea filmelor pe care le vedem la cinema. Mestecatul floricelelor ne impiedica, spune acest studiu, sa incercam sa rostim numele pe care le auzim in reclame si, astfel, publicitatea devine ineficienta.
96 de oameni au fost impartiti in doua grupe de catre oamenii de stiinta de la Universitatea din Koln, unei grupe oferindu-i-se floricele, celeilalte oferindu-i-se zahar cub. Dupa ce subiectii au consumat cele oferite in timpul reclamelor difuzate inaintea filmelor, cei care au avut zahar cub (mult mai usor de mancat datorita salivei care-l topeste) si-au adus aminte mai multe nume dintre cele publicitate fata de cei care au mestecat floricelele.
Memoria pe termen scurt este afectata de mestecatul floricelelor in exact asa fel in care este afectata de batutul din degete sau din picioare. Germanii spun ca pentru o mai eficienta publicitate, popcornul ar trebui inlocuit cu ceva care distrage atentia mult mai putin.