Cel mai avansat supercomputer, "angajat" la un call center

Creata de IBM, cea mai puternica masina de calcul va raspunde intrebarilor clientilor atat la telefon, cat si prim email sau mesagerie instant.
Watson, cel mai "muschiulos" computer din lume, a primit numele de Watson Engagement Advisor si este gata sa-si preia noul loc de munca intr-un call center. Creat de IBM, calculatorul a participat ca si "concurent" in concursul televizat Jeopardy dar si ca "specialist" in diagnosticarea pacientilor intr-un spital.
Masinaria va folosi informatiile Big Data Analytics, un serviciu creat chiar de IBM pentru a oferi raspunsurile cele mai bune clientilor care-l vor solicita telefonic, prin email sau instant messaging. IBM pregateste si o aplicatie pentru smartphone-uri, Ask Watson, pentru finalul acestui an.

Watson a "capatat glas" in 2004 cand IBM a realizat un program de tranformare a textului in sunete, vocea fiind cea a actorului Jeff Woodman. Inginerii companiei sustin ca de atunci si pana acum computerul a cunoscut imbunatatiri care l-au facut cu 240% mai bun si cu 75% mai mic.