Cum ar arata planeta daca principalele orase ar fi conectate prin liniile de metrou

Un britanic a creat harta "retelei mondiale de metrou", inspirandu-se dupa cea similara a metroului londonez realizata de Harry Beck.
Ar fi posibila o calatorie de la Miami la Istanbul fara a se schimba trenul? Conform hartii realizate de Chris Gray, rezident la West Yorkshire, da, conform tehnologiei actuale, nu.

Britanicul a realizat o harta a "retelei mondiale de metrou" dupa ce a vizitat Australia si si-a dorit sa se intoarca acasa fara avion sau vapor. Din pacate, tehnologia actuala nu permite realizarea unei astfel de retele pentru ca e nevoie de foraje destul de adanci sub fundul marii. De asemenea, traversarea de la o placa tectonica la alta este periculoasa.

Ca fapt divers, in partea europeana a hartii lui Gray nu se afla Bucurestiul, dar se afla Chisinaul. In ziua de azi, cea mai avansata tehnologie permite forarea subterana cu o viteza de la 20 la 30 de metri pe zi. Un tunel intre Londra si New York (5.567 de km) ar putea fi construit in 508 ani daca s-ar fora cu viteza de 30 de metri pe zi.