La CES 2020, Dr. I.P. Park, președinte și șef tehnologic al LG Electronics, a dezvăluit cadrul viitoarei dezvoltări a inteligenței artificiale (AI), având titlul de “Niveluri de experiență: Viitorul AI și al experienței umane”.
În discursul său de la Mandalay Bay Convention Center din Las Vegas, Dr. Park a explicat că, în mijlocul unui val de idei și concepte referitoare la AI, e important să împărtășim un cadru de lucru structurat comun pentru dezvoltarea AI în întreaga industrie, pentru a crea un impact semnificativ asupra vieților clienților pe care îi deservim.
Alături de Dr. Park a urcat pe scenă Jean-François Gagné, cofondator și președinte al Element AI, compania din Montreal ce și-a clădit reputația prin implementarea eficientă a inteligenței artificiale. Împreună, aceștia au discutat despre cum au construit cadrul de lucru și despre responsabilitatea lor într-o industrie în care dezvoltarea tehnologiilor viitoare va avea un rol transformator, explicând cele patru niveluri ale experienței AI (AIX) – Eficiență, Personalizare, Raționament și Explorare – care se bazează pe salturi semnificative ale capacității tehnologiei și aplicațiilor acesteia.
Eficiența, primul nivel, este cel la care anumite dispozitive și funcții de sistem se pot automatiza prin comenzi simple, lucru posibil în prezent pe piața de astăzi în cadrul majorității produselor dotate cu recunoaștere vocală și inteligență artificială.
La acest nivel, AI-ul își ajustează automat performanța în funcție de anumiți parametri senzoriali prestabiliți. Un exemplu de AI de prim nivel este aparatul de aer condiționat LG ThinQ, ce are un senzor inteligent pentru detectarea prezenței oamenilor în cameră și ajustarea temperaturii și fluxului de aer în consecință, a explicat Dr. Park.
Următorul nivel, Personalizarea, se concentrează pe învățarea tiparelor pentru optimizarea și personalizarea funcțiilor dispozitivelor, a spus Gagné. Dispozitivele și serviciile cu AI de acest nivel pot acumula informații din interacțiunile cu mediul înconjurător și cu utilizatorii, pot recunoaște tiparele și le pot folosi pentru a-și îmbunătăți eficiența în îndeplinirea sarcinilor și a simplifica interacțiunea cu utilizatorii. Dr. Park a descris felul în care următoarea generație de aspiratoare robotizate LG R9 va putea învăța din greșeli (de exemplu, blocatul la colțuri și deschizături), amintindu-și tiparele spațiului respectiv.
Raționamentul, cel de-al treilea nivel, prevede un AI ce folosește învățarea cauzală prin intermediul inteligenței colective a unui sistem compus din diverse dispozitive și servicii. Percepând cauza diverselor tipare și comportamente, AI-ul de acest nivel poate prezice și încuraja mai eficient rezultatele pozitive pentru utilizatori. “Aici ne putem folosi de diversitatea portofoliului nostru de produse, fiindcă vom avea nevoie de multe puncte de legătură inteligente, ce interacționează cu utilizatorul și adună informații pentru a înțelege «de ce» și a stabili relațiile de cauzalitate,” a adăugat Dr. Park.
Deși încă în viitorul îndepărtat, nivelul al patrulea, Explorarea, este “destinația finală a AI-ului LG,” a conchis Dr. Park. Folosind un concept denumit Învățarea Experimentală, bazat pe metoda științifică, sistemele dispunând de AI își vor putea dezvolta noi capabilități, formulând și testând ipoteze pentru a descoperi noi legături; astfel, ele pot să învețe și să devină mai bune, adăugând mai multă valoare vieților utilizatorilor.
“Ca pionieri în domeniul AI, este responsabilitatea noastră să ne gândim la importanța Experienței Umane în timp ce împingem limitele cercetării și dezvoltării în domeniul AI,” a adăugat Gagné. “Împreună cu LG Electronics, sperăm ca munca noastră să stabilească standarde și principii călăuzitoare pentru adepții AI, care să abordeze construcția viitorului având în centru omul.”
Anunțul nivelurilor AIX a fost primit călduros de multiple figuri importante din domeniu, atât din industrie cât și din mediul academic. “Este responsabilitatea noastră să conducem dezvoltarea domeniului AI către un viitor în care tehnologia să fie folosită într-o manieră benefică atât pentru indivizi, cât și pentru societate, în ansamblul ei,” a declarat Yoshua Bengio, câștigător al premiului Turing, fondator și director științific al Mila, parteneriatul de cercetare între Université de Montréal, McGill University, Polytechnique Montréal și HEC Montréal.
Dr. Park a oferit și o avanpremieră a inovațiilor AI ce vor fi expuse în spațiul imens de expoziție al LG din cadrul CES 2020, începând cu 7 ianuarie. Ilustrând conceptul companiei, Oriunde este acasă, Zona LG ThinQ va demonstra un stil de viață cu adevărat conectat, ce se extinde dincolo de ușa din față, în care produsele și serviciile AI ale companiei se vor alinia la diferite aspecte ale vieții de zi cu zi, oferind o valoare nemaiîntâlnită clienților.
Experiența LG ThinQ Home începe cu Ușa Inteligentă [Smart Door], ce verifică vizitatorii atât prin recunoașterea facială cât și prin autentificarea prin intermediul venelor înainte de a se descuia. Parametrii biometrici sunt necesari și pentru accesul la zona de depozitare a hranei proaspete, un spațiu securizat pentru livrarea cumpărăturilor. La ieșire, puteți folosi un ecran din interiorul ușii ce afișează informații utile precum starea vremii și condițiile de trafic. Odată setat modul Plecare, Ușa Inteligentă instruiește aparatele LG ThinQ să intre în modul de economisire a energiei, odată ce toți locuitorii au plecat de acasă.
În Zona Mașinii Conectate, LG va expune o experiență și mai personalizată din interiorul autovehiculului, ce le permite șoferilor și pasagerilor să ia cu ei pe drum o bucățică de acasă. Soluția LG pentru mașina conectată se bazează pe platforma sa webOS Auto, dezvoltată în parteneriat cu un producător de top al banchetelor auto, Adient. În interiorul vehiculului se află ecrane OLED pe care utilizatorii pot urmări în continuare programele TV și filmele începute acasă. Zona de Sunet Personal oferă o experiență multimedia unică fiecărui pasager, în timp ce Asistentul Personal Virtual activat vocal izolează și recunoaște comenzile vocale chiar și când muzica sau conversațiile se desfășoară la intensități mari.
Zona Colecției ThinQ Fit va permite vizitatorilor să încerce moda virtuală, fără a fi nevoiți să intre într-o cabină de probă. LG ThinQ FitTM, o variantă evoluată a conceptului original LG Smart Mirror, folosește camere foto 3D pentru a măsura cu acuratețe corpul utilizatorului, generând un avatar realist pentru probe virtuale. Tehnologia poate utiliza informațiile big data pentru a oferi sugestii de modă și link-uri către platforme ce permit achiziționarea directă a hainelor.
Și ce-ar fi CES fără roboții LG? Soluțiile robotice LG vor impresiona participanții la expoziție prin abilitățile lor culinare, eficiență și ospitalitate de nivel înalt în cadrul Zonei Mesei CLOi, un restaurant futurist în cadrul căruia roboții LG CLOi se ocupă de întreaga operațiune, de la preluatul comenzilor la gătit, servire și curățenie. Potențialii clienți își vor face rezervare de la distanță, prin aplicația ThinQ, și vor putea parcurge meniul prin intermediul unui difuzor inteligent, Smart TV sau smartphone.