Mai mulți cercetători coordonați de fizicianul Malcolm McGeoch de la Universitatea Harvard au analizat un meteorit și a observat ceva complet neașteptat.

Oamenii de știință știu deja că meteoriții pot conține anumite ingrediente necesare vieții, însă acum au descoperit într-o rocă venită din spațiu o proteină care nu provine de pe Terra.

Desigur, nu vorbim despre dovada vieții extraterestre, pentru că există și alte procese care pot da naștere proteinelor, dar acestea sunt esențiale vieții.

Prin urmare, dacă această concluzie la care au ajuns cercetătorii este corectă, atunci înseamnă că avem o nouă dovadă că meteoriții pot conține și alte ingrediente necesare vieții.

Mostra analizată este un meteorit numit Acfer 086, care a căzut în Algeria în 1990. Pentru cercetare, echipa lui McGeoch a folosit o nouă tehnologie, numită spectrometrie de masă.

Proteina identificată - numită hemolithin - are o structură similară cu proteinele terestre, dar un raport diferit între hidrogen și deuteriu. Prin urmare, are origini extraterestre și e posibil să se fi format în urmă cu peste 4 miliarde de ani, în zona discului de acreție din jurul Soarelui, scrie Science Alert.

Descoperirea va trebui supusă mai multor studii independente, care să verifice dacă este vorba într-adevăr despre o proteină sau este de fapt ceva mai puțin spectaculos - un tip diferit de polimer.