Candva la moda, aceste "obiecte zburatoare" au iesit din uz dupa dezastrul Hindenburg care a avut loc in secolul XX.

Compania Worldwide Aeros Corp. doreste sa reintroduca zeppelinele in traficul aerian, primul exeplar, Aeroscraft, fiind deja in teste. Vehiculul a fost construit cu 3 milioane de dolari dati de guvernul Statelelor Unite special pentru acest scop.

Fata de un avion, un dirijabil are un consum de trei ori mai mic, iar aterizarea se poate face pe orice fel de teren. In cazul Aeroscraft, revolutia consta in compresarea heliului ceea ce-i ofera vehiculului control asupra greutatii sale.

Chiar daca viteza este de trei ori mai mica decat cea a unui avion, cei care au creat acest aparat de zbor sunt sigur ca acesta ar putea ajunge in zonele cu infrastructura slaba si chiar in zone calamitate. Costul unui zeppelin care poate transporta 66 de tone ar fi de 25 de milioane, in timp ce unul care poate duce 250 de tone ar costa 55 de milioane.
 

Share articol: