Rocket Lab a plasat pe orbita un dispozitiv realizat din fibra de carbon, asemanator unei "sfere disco" de mari dimensiuni.
Atunci cand compania Rocket Lab a lansat primul sau vehicul spatial, de la o baza din North Island din Noua Zeelanda, acel lansator a avut la bordul sau si alte obiecte interesante, nu doar sateliti comerciali.
Peter Beck, fondatorul Rocket Lab a dezvaluit intr-un mesaj publicat pe Twitter ca o sfera din fibra de carbon cu diametrul de 1 metru, asemanatoare unei "sfere disco" uriase, acoperita cu 65 de panouri reflectorizante si supranumita "Humanity Star", s-a aflat la bordul acelei rachete cu lungimea de 17 metri care a fost lansata din peninsula Mahia.
Introducing The Humanity Star - a bright, blinking satellite now orbiting Earth, visible to the naked eye in the night sky. Launched on #StillTesting, The Humanity Star is designed to encourage everyone to look up and consider our place in the universe. Website coming soon pic.twitter.com/wvIEcXelVk
— Rocket Lab (@RocketLab) January 24, 2018
"Indiferent de locul in care va aflati in lume, in tari bogate sau sarace, in zone cu razboaie sau cu pace, toata lumea va putea sa vada stralucitoarea Humanity Star care orbiteaza Pamantul pe cerul nocturn", a declarat el.
Antreprenorul spera ca oamenii vor privi dincolo de Humanity Star "catre expansiunea Universului, pentru a simti o legatura cu locul nostru in Univers, si se vor gandi intr-o maniera putin diferita fata de pana acum la vietile si actiunile lor si la lucrurile care sunt cu adevarat importante".
Odata ce va fi plasata pe orbita finala, potrivit cercetatorilor de la Rocket Lab, sfera va fi vizibila in zori si la asfintit din orice punct de pe Terra si va fi cel mai stralucitor obiect de pe cerul nocturn.
Acest satelit va orbita Pamantul timp de noua luni inainte de a arde in intregime odata cu reintrarea sa in atmosfera terestra.
Obiectivul Rocket Lab consta in eliminarea barierelor existente in domeniul zborurilor comerciale in spatiu, prin oferirea unor oportunitati de lansare frecvente.
Acest startup doreste sa opereze lansari saptamanale pentru companii comerciale la un cost de aproximativ 4,9 milioane de dolari. Prin comparatie, doar 82 de lansari spatiale au fost operate anul trecut la nivel mondial.
Sursa: Agerpres