Cu noua tehnologie de "levitatie", vehiculul fara roti parcurge distanta dintre Tokyo si Nagoya in 40 de minute, cu 50 de secunde mai putin decat pana acum.
Mersul cu trenul in Japonia va rivaliza cu zborul cu avionul dupa ce Maglev, noul tren va intra in functiuni. Folosindu-se de letivatie magnetica (MAGnetic LEVitation), viteza trenului poate ajunge la 500 de kilometri pe ora.
Primele cinci garnituri Maglev vor fi livrate in 2027, iar pana in 2045 va fi gata linia ferata dintre Tokyo si Osaka, proiectul fiind estimat la 64 de miliarde de dolari. Trenul este fabricat de Central Japan Railway Co. (JR Tokay), primele teste urmand a fi facute in septembrie 2013.
Japonia detine recordul de viteza pe calea ferata, primul tren de mare viteza fiind dezvoltat in Tara Soarelui Rasare in 1964. Maglev a intrat in functiune in China in urma cu noua ani, viteza cu care "alearga" garnitura fiind de 430 de km/h. Chinezii au cheltuit 1,3 miliarde de dolari pentru a da in exploatare linia ferata.