Microsoft lucreaza la un smartwatch, au declarat furnizori ai grupului american, care se pregateste astfel sa intre in concurenta pe o noua piata cu rivalii Apple, Samsung si Google, companii cu proiecte similare in derulare.
In primele luni ale acestui an, Microsoft a cerut furnizorilor din Asia sa livreze componente pentru un eventual dispozitiv care s-ar incadra in categoria smartwatch, au declarat persoane din conducerea companiilor furnizoare, citate de cotidianul Wall Street Journal. Unul dintre directorii citati a afirmat chiar ca s-a intalnit cu echipa de cercetare&dezvoltare a Microsoft.
Pentru prototip, grupul american a cerut furnizorilor ecrane de 1,5 inci (3,8 centimetri).
Nu este inca sigur daca Microsoft va decide sa duca proiectul pana la capat, au spus sursele.
Presa internationala a scris in ultima perioada ca Apple, Samsung, Google, dar si alte companii mai mici ar dezvolta astfel de produse.
O parte a investitorilor si companiilor din IT mizeaza pe o dezvoltare puternica a pietei dispozitivelor care pot fi purtate de utlizator. Noua piata ar fi sustinuta de evolutia tehnologiei senzorilor, care pot detecta temperatura corpului, locatia geografica si pot executa comenzi vocale.
Unele astfel de gadget-uri, precum FuelBand de la Nike, masoara activitatea fizica, in timp ce altele asigura o completare a functiilor smartphone-urilor, precum trimiterea de mesaje sau verificarea starii vremii.
Firma de cercetare Gartner estimeaza piata gadget-urilor care pot fi purtate la 10 miliarde de dolari pana in 2016.