Ce se intampla cand se trage apa intr-un avion? Dar cand un telefon nu este inchis? Patrick Smith a dezvaluit totul in "Cockpit Confidential".
Fanii zborurilor cu avionul vor intelege mai multe despre felul in care se intampla lucrurile intr-un aparat de zbor in functiune cu ajutorul cartii scrise de un fost pilot Patrick Smith. Acesta demonteaza o serie de mituri, evoca o serie de anecdote, toate acestea fiind menite sa explicecat mai multe dintre cele care se intampla la bordul unui avion.
De exemplu, aparatele elecronice sunt interzise in timpul decolarilor si aterizarilor pentru ca acestea pot deveni adevarate proiectile cu mare viteza in cazul miscarilor bruste ale aparatului de zbor. Smith sustine ca daca telefoanele sau iPod-urile nu prezinta un risc prea mare, o tableta sau un laptop trebuie sa stea in spatiul pentru bagaje atunci cand este aprinsa lumina rosie pentru legarea centurii.
Smith explica si felul in care functioneaza grupul sanitar al unui avion. Pana in anii '90 ai secolului trecut, avioanele foloseau un lichid albastru care ajuta la tragerea apei in toaletele de la bord (procesul consuma destul de mult combustibil), acest lichid inghetand instanteu si fiind un pericol pentru cei aflati la sol daca avionul ar fi avut scurgeri. In avioanele moderne se foloseste un sistem de aspiratie care trimite lichidul din toaleta intr-un rezervor care este golit dupa aterizare.
Cartea dezvaluie si faptul ca o usa de avion nu poate fi deschisa atunci cand aparatul se afla in zbor. Presiunea aerului din interior nu permite acest lucru oricat de mare ar fi forta folosita in deschiderea usii.