NASA a publicat recent raportul său anual privind temperatura globală și confirmă că, într-adevăr, 2023 a fost cel mai cald an înregistrat de la începutul măsurătorilor, din 1880. Anul trecut, temperaturile globale au fost cu aproximativ 1,2 grade Celsius peste media pentru perioada de referință a NASA, cuprinsă între 1951 și 1980.

Comparativ cu anii 1880, planeta a fost cu 2,5 grade mai caldă în 2023. Dacă faceți calculele, veți descoperi că evoluția majoră în materie de temperaturi globale a avut loc după perioada de referință a NASA. Cu alte cuvinte, ultimele câteva decenii au fost cele mai rele. De asemenea, iulie 2023 a fost cea mai caldă lună măsurată vreodată.

„Raportul NASA și NOAA privind temperatura globală confirmă ceea ce miliarde de oameni din întreaga lume au experimentat anul trecut. Ne confruntăm cu o criză climatică", a declarat Bill Nelson, administratorul NASA. „De la căldura extremă, la incendii de vegetație, la creșterea nivelului mării, putem vedea că Pământul nostru se schimbă."

NASA arată clar că acesta nu este un fenomen natural, afirmând că schimbarea de temperatură a fost cauzată în principal de „emisiile de combustibili fosili degajate de oameni".

Anul 2023 nu a fost o excepție. Ultimii zece ani consecutivi au fost cei mai călduroși din istorie. În acest sens, Administrația Națională Oceanică și Atmosferică a SUA (NOAA) a raportat recent că anul 2024 are o șansă din trei de a fi și mai cald.

De asemenea, merită remarcat faptul că 2023 a prezentat unele evenimente de răcire care au contribuit într-o oarecare măsură la scăderea temperaturilor generale. Cu toate acestea, aceste evenimente nu au putut ține pasul cu emisiile constante de gaze cu efect de seră și cu efectele de încălzire ale fenomenului meteorologic El Niño din acest an.

„Vom continua să doborâm recorduri atâta timp cât emisiile de gaze cu efect de seră vor continua să crească. Și, din nefericire, tocmai am stabilit din nou un nou record pentru emisiile de gaze cu efect de seră anul trecut", au mai arătat reprezentanții NASA.