Oamenii de știință au descoperit o nouă lună uraniană după 20 de ani. De asemenea, au descoperit două luni noi ale lui Neptun.

„Cele trei luni descoperite recent sunt cele mai discrete găsite vreodată în jurul acestor două planete gigantice de gheață folosind telescoape de la sol. A fost nevoie de procesare specială a imaginii pentru a dezvălui asemenea obiecte cosmice”, a explicat Scott S. Sheppard, de la Carnegie Science, într-o declarație de presă citată de Indian Express.

Astfel, Uranus are acum 28 de luni în total. Cel mai recent descoperit satelit natural măsoară doar aproximativ 8 kilometri ca rază și este cel mai probabil cea mai mică lună a planetei. Are nevoie de 680 de zile pentru a orbita complet planeta și a fost numit S/2023 U1. La fel ca în cazul tuturor sateliților exteriori ai lui Uranus, acesta va fi numit și după un personaj dintr-o piesă de teatru Shakespeare.

Astronomii au observat pentru prima dată S/2023 U1 pe 4 noiembrie 2023, folosind telescoapele Magellan de la Observatorul Las Campanas al Carnegie Science din Chile. Apoi au făcut observații ulterioare o lună mai târziu, în decembrie, la aceeași bază științifică.

Ei au reușit să localizeze noua lună a lui Uranus în imagini mai vechi care au fost făcute în 2021 și, de asemenea, în imaginile realizate de telescopul Subaru din Hawaii, ceea ce arată că, bineînțeles, ar fi fost nevoie doar de o observație mai atentă pentru ca aceasta să fie descoperită mai devreme.