Agenția Spațială Europeană (ESA) se alătură eforturilor NASA privind cercetarea și identificarea zonelor sigure pentru o viitoare colonie umană pe Lună.

În prezent, ESA a început o serie de studii prin care vrea să pună la punct modul prin care ar putea fi explorate peșterile subterane de pe Lună.

Acestea ar urma să fie cercetate cu ajutorul unor sonde speciale, care vor fi controlate de la distanță și care vor coborî în aceste peșteri.

Tot în cadrul acestei misiuni, cu ajutorul unor rovere ar putea fi cercetate tunelurile formate în urma scurgerii lavei.

În acest fel, cercetătorii vor afla ce resurse sunt disponibile în subteran și dacă oamenii ar putea locui acolo în siguranță, protejați de radiațiile periculoase de la suprafață.

Primul proiect de explorare aparține Universității din Würzburg, care va construi o sondă sferică pentru cercetarea unei peșteri, având ca scop principal măsurarea radiațiilor de la intrarea în peșteră.

Un alt proiect, care va consta în alimentarea wireless a unui rover de explorare, va fi sarcina Universității din Oviedo, scrie Universe Today.

Durata acestor misiuni de cercetare va fi de numai 14 zile, iar proiectele sunt deocamdată doar în stadiul de concept.

Mai multe studii realizate recente demonstrează să peșterile și tunelurile subterane de pe Lună ar putea oferi primilor coloniști umani un adăpost mai sigur în fața radiațiilor care ar putea fi letale.

Urmărește emisiunile tale preferate pe ProTv Plus: