Galaxia timpurie AzTECC71 este atât de departe încât continuă să dispară și să apară în observațiile telescopului James Webb. Însă un nou studiu a reușit să facă ceva mai multă lumină.

Galaxia se află la o distanță atât de mare de Pământ încât nu rămâne tot timpul în raza vizuală a diferitelor telescoape. Imaginea surprinsă de puternicul telescop spațial James Webb evidențiază galaxia AzTECC71 așa cum a fost la doar 900 de milioane de ani după Big Bang. Perpectiva telescopului spațial James Webb ne arată această galaxie ca pe o pată de lumină neclară și este departe de multe alte imagini glorioase ale galaxiilor și clusterelor de galaxii pe care ni le-a înfățișat până acum.

„Imaginea ne spune că există o întreagă populație de galaxii care s-au ascuns de noi”, sunt de părere astronomii. Acest lucru ar putea însemna că universul timpuriu era mult mai „prăfuit” decât se credea anterior, spun oamenii de știință, aruncând puțin mai multă lumină asupra modului în care a evoluat de când a avut loc Big Bang-ul cu aproximativ 13,8 miliarde de ani în urmă.

Ca parte a unui efort internațional de a mapa cele mai vechi structuri ale universului, astronomii au căutat galaxia în datele colectate de JWST. „Ochiul infraroșu” puternic și fără precedent al acestui observator este capabil să privească în norii groși de praf din universul timpuriu.

Înainte de JWST, aceste galaxii erau aproape imposibil de căutat. Lumina de la stelele aflate adânc în galaxiile învăluite în praf, a fost absorbită de praful cosmic și refractată la lungimi de undă slabe, dar pe care JWST le poate capta.

În viitorul apropiat, McKinney și echipa sa plănuiesc să descopere mai multe galaxii ascunse folosind date JWST, care nu numai că poate „privi înapoi în cele mai îndepărtate zone ale universului, dar poate și străpunge cele mai groase structuri de praf cosmic”.