Un tratament inovator realizat în China a restabilit auzul la mai mulți copii care, din naștere, nu puteau auzi, un progres care marchează o reușită uriașă în tratarea afecțiunii.

Studiul clinic, care a durat aproximativ 26 de săptămâni, a implicat șase copii care sufereau de o formă a bolii ce fusese moștenită, cauzată de o mutație a genei numită OTOF.

Cinci din cei șase copii care au fost supuși tratamentului experimental au demonstrat recuperarea auzului și îmbunătățiri ale recunoașterii vorbirii fără niciun efect negativ raportat, potrivit cercetării, publicate miercuri în jurnalul medical The Lancet.

Cercetarea reprezintă primul studiu clinic la om în cadrul căruia a fost administrată terapie pentru tratarea acestei afecțiuni genetice, cel care a inclus cei mai mulți pacienți tratați și cu cea mai lungă perioadă de urmărire până în prezent.

Peste 1,5 miliarde de oameni din întreaga lume suferă de pierdere a auzului, aproximativ 26 de milioane dintre acești indivizi moștenind această afecțiune de la naștere.

Printre copii, mai mult de 60% din cazurile de pierdere a auzului provin din motive genetice, spun oamenii de stiinta.

O astfel de pierdere ereditară a auzului, numită DFNB9, este cauzată de mutații ale genei OTOF care cauzează eșecul de a produce o proteină funcțională necesară transmiterii semnalelor sonore de la ureche la creier.
În prezent, nu există medicamente care să trateze această formă ereditară a bolii care ar putea cauza dezvoltarea anormală a creierului copiilor, spun oamenii de știință.

În urma acestui studiu, cercetătorii au descoperit îmbunătățiri semnificative în percepția vorbirii și au restabilit capacitatea de a conduce o conversație normală între copii.