Livrarile de tablete si de gadgeturi 2 in 1 au scazut la nivel global pana la 76,1 milioane in trimetrul patru al anului 2014. Minusul este de 3,2% comparativ cu cele 78,6 milioane inregistrate in trimestrul similar din anul 2013, potrivit datelor companiei de cercetare IDC.
Diferenta este importanta, mai ales pentru ca este pentru prima data cand vanzarile scad, din 2010, cand tabletele au inceput sa conteze.
Toti marii producatori de astfel de gadgeturi au resimtit declinul. Apple a vandut 21,4 milioane de unitati, o scadere de 17,8 fata de acum un an. Samsung a livrat 11 milioane de tablete, echivalentul unei scaderi de 18,4%.
ASUS a pierdut, de asemenea, 25%, dar cel mai puternic declin il are Amazon, 70%. Intre cei mai mari 5 producatori, doar Lenovo a reusit sa aiba o evolutie pozitiva. Chinezii au o crestere anuala de 9,1%, cu 3,7 milioane de unitati.
Cei de la IDC spun ca marea problema este ca piata se bazeaza prea mult pe Apple si pe Samsung. "Chiar daca Apple si-a extins linia de produse mentinand vechile modele pe care le-a oferit la un pret mai mic, de 249 de dolari, n-a fost suficient pentru a propulsa vanzarile de iPad, dat fiind entuziasmul care a insotit noile iPhone-uri", a declarat Jitesh Ubrani, cercetator la IDC.
El a mai declarat ca tabletele cu Android vandute la pret mediu sau mare nu se potrivesc cu cerintele pietei, si de aici problemele celor de la Samsung.
In ciuda declunului de pe final de an, la nivelul intregului 2014, livrarile de tablete au crescut cu 4,4 la suta, ajungand la 229,6 milioane de unitati.