Piata tabletelor a crescut cu 142% pana la 49,2 milioane de unitati, potrivit datelor companiei de cercetare IDC.
Apple si-a mentinut pozitia de lider, prin modeleleiPad, insa cota de piata a companiei americane a scazut la 39,6%, de la 58,1% in primele trei luni din 2012, se arata intr-un comunicat publicat de IDC, potrivit Mediafax.
Ca volum, Apple a vandut in primele trei luni ale acestui an 19,5 milioane de tablete iPad si iPad mini, fata de 11,8 milioane in primul trimestru al lui 2012.
Tabletele cu sistem de operare Google Android au reprezentat 56,5% (27,8 milioane de unitati) din vanzarile totale, fata de 39,4% (8 milioane) in perioada corespunzatoare a anului anterior.
Locul al doilea in topul producatorilor este ocupat de Samsung, cu o cota de piata de 17,9% (8,8 milioane de tablete), in urcare de la 11,3% (2,3 milioane). Grupul sud-coreean este urmat de compania taiwaneza Asus, care a crescut de la 3,1% (600.000 de unitati) la 5,5% (2,7 milioane) din vanzarile totale de tablete.
Amazon.com se gaseste pe pozitia a patra, cu o cota de 3,7% (1,8 milioane), fata de 3,6% (700.000 unitati) cu un an in urma. Datele IDC arata ca Microsoft a vandut 900.000 de tablete in perioada analizata, cifra care ii confera o cota de piata de 1,8%.
Pe de alta parte, tabletele echipate cu sisteme de operare Windows sau Windows RT au reprezentat un total de 3,7% (1,6 milioane unitati) din vanzarile din primul trimestru.
In contextul cresterii explozive a pietei tabletelor, vanzarile de PC-uri au scazut in primul trimestru cu 14%, la 76,3 milioane unitati, potrivit estimarilor anuntate in aprilie de IDC. Evolutia reprezinta un declin record al pietei PC-urilor si subliniaza situatia dificila a unei industrii ajunse la saturatie, care trebuie sa concureze pentru atentia consumatorilor cu smatphone-urile si tabletele, aflate in crestere puternica.